Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Information om arbetstillstånd i Kanada - läs!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="LindaIEC" data-source="post: 990507" data-attributes="member: 133037"><p>Hej alla, </p><p></p><p>Nu är jag sent ute med svaren igen, sorry:</p><p></p><p>* dioekm1: Vi vet inte exakt än, men antagligen släpps nästa års platser i mitten-slutet på januari. Vad jag förstår krävs ungefär samma dokument, men allt ska göras online. Jag vet heller inte hur lång tid det kommer ta, eftersom vi här inte längre ska sköta hela processen själva (som läget verkar nu), utan en del ska göras av folk i Kanada. Håll koll på sweden.gc.ca (klicka på International Experience Canada, inte på Visas and Immigration) i början på januari så har kollegorna i Kanada förhoppningsvis lagt upp info.</p><p></p><p>* M850128: Ja, då behövs det utdrag från alla tre länderna. Jag är inte 100% säker på hur det kommer fungera med onlineansökan, men som läget är idag så krävs utdrag. Det kan vara värt att börja fixa med det redan nu (framförallt om du just nu befinner dig i Norge). Obs dock att det finns en paragraf i avtalet mellan Sverige och Kanada som säger att man måste vara bosatt i Sverige för att vara "eligible", så om du inte alls bott i Sverige de sista 4-5 åren kan det ev ställa till problem. Det borde dock vara en fördel att du är skriven i Sverige. Du kan vänta i Kanada på till arbetstillstånd förutsatt att du blir insläppt (var beredd på att de kan ställa frågor vid gränsen), men eftersom man måste aktivera det vid gränsen måste du åka till (tex) USA och tillbaka för att aktivera det om du blir godkänd. Det går bra med bil eller buss, inte bara flyg.</p><p></p><p>* elsk: Jag rekommderar starkt att du köper en hembiljett för att undvika eventuella problem vid gränsen. Gränspersonalen gör alltid sin egen bedömning så vi kan inte garantera något alls härifrån, men vad jag förstår lär de vilja se att du ska lämna landet så småningom. Det kan vara bra att även ta med bankutdrag eller liknande som visar att du klarar dig ekonomiskt eftersom du ska vara där så pass länge. Inte säkert att de kollar detta dock.</p><p></p><p>Voilà!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="LindaIEC, post: 990507, member: 133037"] Hej alla, Nu är jag sent ute med svaren igen, sorry: * dioekm1: Vi vet inte exakt än, men antagligen släpps nästa års platser i mitten-slutet på januari. Vad jag förstår krävs ungefär samma dokument, men allt ska göras online. Jag vet heller inte hur lång tid det kommer ta, eftersom vi här inte längre ska sköta hela processen själva (som läget verkar nu), utan en del ska göras av folk i Kanada. Håll koll på sweden.gc.ca (klicka på International Experience Canada, inte på Visas and Immigration) i början på januari så har kollegorna i Kanada förhoppningsvis lagt upp info. * M850128: Ja, då behövs det utdrag från alla tre länderna. Jag är inte 100% säker på hur det kommer fungera med onlineansökan, men som läget är idag så krävs utdrag. Det kan vara värt att börja fixa med det redan nu (framförallt om du just nu befinner dig i Norge). Obs dock att det finns en paragraf i avtalet mellan Sverige och Kanada som säger att man måste vara bosatt i Sverige för att vara "eligible", så om du inte alls bott i Sverige de sista 4-5 åren kan det ev ställa till problem. Det borde dock vara en fördel att du är skriven i Sverige. Du kan vänta i Kanada på till arbetstillstånd förutsatt att du blir insläppt (var beredd på att de kan ställa frågor vid gränsen), men eftersom man måste aktivera det vid gränsen måste du åka till (tex) USA och tillbaka för att aktivera det om du blir godkänd. Det går bra med bil eller buss, inte bara flyg. * elsk: Jag rekommderar starkt att du köper en hembiljett för att undvika eventuella problem vid gränsen. Gränspersonalen gör alltid sin egen bedömning så vi kan inte garantera något alls härifrån, men vad jag förstår lär de vilja se att du ska lämna landet så småningom. Det kan vara bra att även ta med bankutdrag eller liknande som visar att du klarar dig ekonomiskt eftersom du ska vara där så pass länge. Inte säkert att de kollar detta dock. Voilà! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Information om arbetstillstånd i Kanada - läs!
Tillbaka
Topp