Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Information om automatiska skid service maskiner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="herrNielssen" data-source="post: 1042213" data-attributes="member: 149009"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag är nyfiken på hur skidservice egentligen går till när man lämnar in sina skidor någonstans. </p><p></p><p>1) Även med moderna helautomatiska maskiner från Montana, Wintersteiger och Reichmann, anses det fortfarande att en manuell service är att föredra ur kvalitetssynpunkt?</p><p></p><p>2) vilka är fördelarna med en manuell eller semi-manuell service kontra helautomatisk?</p><p></p><p>3) Vad kostar dessa helautomatiska maskiner? Finns såklart olika varianter men rör det sig på hundratusentals kronor eller miljontals kronor? Kanske någon från branchen som har en maskin, vad betalade ni? Hur stora är underhållskostnaderna?</p><p></p><p>4) Hur lång tid tar det att genomföra motsvarande arbete som görs av en helautomatisk maksin manuellt? dvs planslip, kantslip och vallning?</p><p></p><p>5) Man hör ofta att maskinservice leder till ökat slitage. Beror detta främst på att skidor tenderas att planslipas om dom körs i en maskin, även om en planslip inte är nödvändig? </p><p></p><p>Tack på förhand</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="herrNielssen, post: 1042213, member: 149009"] Hej, Jag är nyfiken på hur skidservice egentligen går till när man lämnar in sina skidor någonstans. 1) Även med moderna helautomatiska maskiner från Montana, Wintersteiger och Reichmann, anses det fortfarande att en manuell service är att föredra ur kvalitetssynpunkt? 2) vilka är fördelarna med en manuell eller semi-manuell service kontra helautomatisk? 3) Vad kostar dessa helautomatiska maskiner? Finns såklart olika varianter men rör det sig på hundratusentals kronor eller miljontals kronor? Kanske någon från branchen som har en maskin, vad betalade ni? Hur stora är underhållskostnaderna? 4) Hur lång tid tar det att genomföra motsvarande arbete som görs av en helautomatisk maksin manuellt? dvs planslip, kantslip och vallning? 5) Man hör ofta att maskinservice leder till ökat slitage. Beror detta främst på att skidor tenderas att planslipas om dom körs i en maskin, även om en planslip inte är nödvändig? Tack på förhand [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Information om automatiska skid service maskiner
Tillbaka
Topp