Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Information om automatiska skid service maskiner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bootfitta" data-source="post: 1042215" data-attributes="member: 146421"><p>1) Det beror ju på... Moderna maskiner är väldigt exakta, jämför med en bakfull säsongare som ska handslipa dina kanter. Inte alltid klockrent. Den stora skillnaden är väl att de flesta maskiner använder bandslipar för att vässa kanterna - Man kan med fördel snygga till kanterna med ett diamantbryne. Kan ju lägga väldigt många olika strukturer med en avancerad robot.</p><p></p><p>2) Det går ju att få extremt vassa och jämna kanter om man handslipar. Det är ju också enklare att ändra vinkeln på belagskanten med manuella verktyg.</p><p></p><p>3) Får nog vara beredd att hosta upp ett par miljoner. Har man utrymme för en lång maskin så går det ju väldigt fort.</p><p></p><p>4) Jag slipar ca. 20 <strong>hyrskidor</strong> i timman med en manuell maskin men det är inte ett hållbart tempo, en lång robot pressar nog 50 par i timmen så länge man matar non-stop. Det är ju jäkligt mycket jobbigare att slipa med en manuell maskin. </p><p></p><p>5) Det går alldeles utmärkt att bara slipa kanterna i en robot, det handlar om inställningar bara. Ofta så behövs det ju en planslip för att få ett bra resultat dock.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bootfitta, post: 1042215, member: 146421"] 1) Det beror ju på... Moderna maskiner är väldigt exakta, jämför med en bakfull säsongare som ska handslipa dina kanter. Inte alltid klockrent. Den stora skillnaden är väl att de flesta maskiner använder bandslipar för att vässa kanterna - Man kan med fördel snygga till kanterna med ett diamantbryne. Kan ju lägga väldigt många olika strukturer med en avancerad robot. 2) Det går ju att få extremt vassa och jämna kanter om man handslipar. Det är ju också enklare att ändra vinkeln på belagskanten med manuella verktyg. 3) Får nog vara beredd att hosta upp ett par miljoner. Har man utrymme för en lång maskin så går det ju väldigt fort. 4) Jag slipar ca. 20 [b]hyrskidor[/b] i timman med en manuell maskin men det är inte ett hållbart tempo, en lång robot pressar nog 50 par i timmen så länge man matar non-stop. Det är ju jäkligt mycket jobbigare att slipa med en manuell maskin. 5) Det går alldeles utmärkt att bara slipa kanterna i en robot, det handlar om inställningar bara. Ofta så behövs det ju en planslip för att få ett bra resultat dock. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Information om automatiska skid service maskiner
Tillbaka
Topp