Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ingen sänkning av moms på liftkort!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 155598" data-attributes="member: 12536"><p>"htttp://www.slopaskidskatten.nu Helt jävla otroliigt att de inte ser skidåkning som en sport..."</p><p>- Rastavibrationer</p><p>Ja, instämmer.</p><p></p><p>Men, och nu riktar sig detta inte till just dig Rastavibrationer, hur stor blir förändringen egentligen med en halvering av skidskatten?</p><p></p><p>Utgå från att ett liftkort (för ca. 1 vecka?) kostar 2000 exkl. moms. Inklusive moms blir det 2000*1,12=2240.</p><p>En halvering av momsen ger ett liftkort för 2000*1,06=2120.</p><p>En trivial beräkning för alternativet "ingen moms" ger 2000 som pris.</p><p></p><p>Är det här en kännbar skillnad för er? För mig är det en minimal skillnad. Så, är det nu själva kostnaden eller principen som är stenen i skon?</p><p>En fördubbling av priset, ja då snackar vi säsongskort (i Sverige), då är det 480kr extra. Först där tycker jag att det gör skillnad.</p><p></p><p>(Jag reserverar mig för ev. tankefel angående beräkningarna. Jag är ingen ekonom och således inte haj på exakt hur moms beräknas.)</p><p></p><p>//Dr. Snow</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 155598, member: 12536"] "htttp://www.slopaskidskatten.nu Helt jävla otroliigt att de inte ser skidåkning som en sport..." - Rastavibrationer Ja, instämmer. Men, och nu riktar sig detta inte till just dig Rastavibrationer, hur stor blir förändringen egentligen med en halvering av skidskatten? Utgå från att ett liftkort (för ca. 1 vecka?) kostar 2000 exkl. moms. Inklusive moms blir det 2000*1,12=2240. En halvering av momsen ger ett liftkort för 2000*1,06=2120. En trivial beräkning för alternativet "ingen moms" ger 2000 som pris. Är det här en kännbar skillnad för er? För mig är det en minimal skillnad. Så, är det nu själva kostnaden eller principen som är stenen i skon? En fördubbling av priset, ja då snackar vi säsongskort (i Sverige), då är det 480kr extra. Först där tycker jag att det gör skillnad. (Jag reserverar mig för ev. tankefel angående beräkningarna. Jag är ingen ekonom och således inte haj på exakt hur moms beräknas.) //Dr. Snow [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Ingen sänkning av moms på liftkort!
Tillbaka
Topp