Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ingeniör i alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Onlytelemark" data-source="post: 896003" data-attributes="member: 63059"><p>Företaget är mitt eget tillsammans med en fransk kompanjon/skidkompis, har bott i omgångar i frankrike så språket är inget problem, jobbat som pistör i 6år, frankrike är jäkligt byråkratiskt så det finns nog lättare länder att etablera sig i, är faktiskt nu på en nivå med företaget att vi kör på högvarv maj-Nov för att sedan satsa på skidåkning 80% av veckodagarna Dec-april, helgerna är ingen ide, för mycket folk, tror för din del att Schweiz är lättast att få jobb i om du inte pratar franska, jag pratar då om den tysktalande Bern regionen, pratar du någon tyska? ett system med bemanningsföretag gör det lätt att få arbete, som utlänning så får du först ett arbetstillstånd som gäller 3 mån, därefter måste du ha permanent arbetstillstånd, brukar inte vara något problem, bemanningsföretagen hjälper till med bostad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Onlytelemark, post: 896003, member: 63059"] Företaget är mitt eget tillsammans med en fransk kompanjon/skidkompis, har bott i omgångar i frankrike så språket är inget problem, jobbat som pistör i 6år, frankrike är jäkligt byråkratiskt så det finns nog lättare länder att etablera sig i, är faktiskt nu på en nivå med företaget att vi kör på högvarv maj-Nov för att sedan satsa på skidåkning 80% av veckodagarna Dec-april, helgerna är ingen ide, för mycket folk, tror för din del att Schweiz är lättast att få jobb i om du inte pratar franska, jag pratar då om den tysktalande Bern regionen, pratar du någon tyska? ett system med bemanningsföretag gör det lätt att få arbete, som utlänning så får du först ett arbetstillstånd som gäller 3 mån, därefter måste du ha permanent arbetstillstånd, brukar inte vara något problem, bemanningsföretagen hjälper till med bostad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
ingeniör i alperna?
Tillbaka
Topp