Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
inget flyt med mina skidor, vad ska jag göra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 798291" data-attributes="member: 79407"><p>Jag har åkt på Czar 182 och 190 och jag tycker att 182'an kändes (den var monterad 4cm bakom det främre märket) ganska så kort men så fort det gick snabbt så hade jag inget problem med att hålla den flytande. Däremot när det gick saktare och när det var riktigt kallt puder så var det jobbigare. Jag är 182cm lång och väger ca 72kg så det är väl ungefär 15kg mindre än dig. Jag skulle aldrig vilja köpa skidan i den längden, utan gillade mer 190cm.</p><p></p><p>Skidor jag åker på annars är;</p><p>Gotama 190cm 09/10 (rocker)</p><p>Hellbent 189cm (ca 5cm längre än salomon the rocker 192cm)</p><p></p><p>Jag upplever ingen av dessa skidor som för långa, men däremot har jag sluppit montera hellbenten så bakmonterat, utan har kunnat montera skidan bara 2cm bakom mitten.</p><p></p><p></p><p>edit;</p><p></p><p>Kontentan av detta är att jag tycker att du har köpt lite för korta skidor (ca 10-15cm för korta) och du har monterat dem för nära mitten. Du kan, precis som har sagts, montera bak skidorna ganska rejält, bootcenter bakom eller på den bakre monteringslinjen och du kommer inte uppleva några negativa sidor av detta så länge du inte åker baklänges. Det andra du kan göra och det jag tycker att du borde göra är att sälja skidan till ett bra pris och köpa ett par nya skidor till ett bra pris, och förhoppningsvis sitta med ett par nya fina skidor i rätt längd och det utan att ha förlorat många kronor.</p><p></p><p></p><p>Lycka till där ute,</p><p>Hans</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 798291, member: 79407"] Jag har åkt på Czar 182 och 190 och jag tycker att 182'an kändes (den var monterad 4cm bakom det främre märket) ganska så kort men så fort det gick snabbt så hade jag inget problem med att hålla den flytande. Däremot när det gick saktare och när det var riktigt kallt puder så var det jobbigare. Jag är 182cm lång och väger ca 72kg så det är väl ungefär 15kg mindre än dig. Jag skulle aldrig vilja köpa skidan i den längden, utan gillade mer 190cm. Skidor jag åker på annars är; Gotama 190cm 09/10 (rocker) Hellbent 189cm (ca 5cm längre än salomon the rocker 192cm) Jag upplever ingen av dessa skidor som för långa, men däremot har jag sluppit montera hellbenten så bakmonterat, utan har kunnat montera skidan bara 2cm bakom mitten. edit; Kontentan av detta är att jag tycker att du har köpt lite för korta skidor (ca 10-15cm för korta) och du har monterat dem för nära mitten. Du kan, precis som har sagts, montera bak skidorna ganska rejält, bootcenter bakom eller på den bakre monteringslinjen och du kommer inte uppleva några negativa sidor av detta så länge du inte åker baklänges. Det andra du kan göra och det jag tycker att du borde göra är att sälja skidan till ett bra pris och köpa ett par nya skidor till ett bra pris, och förhoppningsvis sitta med ett par nya fina skidor i rätt längd och det utan att ha förlorat många kronor. Lycka till där ute, Hans [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
inget flyt med mina skidor, vad ska jag göra?
Tillbaka
Topp