Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
inget flyt med mina skidor, vad ska jag göra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 798294" data-attributes="member: 13863"><p>Du har så rätt så rätt ... kan man stå rätt på ett par skidor kan man köra med skorna uppknäppta. Om man däremot inte fullt ut klarar av att balansera ett par skidor som en fullfjädrad brantåkare är ett par lagom hårda, lagom knäppta, lagom vinklade pjäxor till stor hjälp. Med tanke på att du har racebakgrund tror jag inte pjäxorna är lösningen på ditt problem, men det visste jag ju inte tidigare ... ;-)</p><p></p><p>Ett alternativ förutom vad du blivit föreslagen ovan är ju naturligtvis att gå ned i vikt 10-15 kg, gör säkert susen för flytet i djupsnön! (Annars kan du ju lyssna på MnO, fast han är ju en ganska liten ...)</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Är man en fullvuxen kille som du och jag ger ett par längre skidor stabilitet och flyt vilket gynnar taskiga knän och andra skavanker! Själv gjorde jag misstaget att köpa ett par 181 cm långa Hardside förra säsongen och har noterat liknande köregenskaper som de du beskriver. Nu byter jag upp mig till fetare och längre verktyg. DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 798294, member: 13863"] Du har så rätt så rätt ... kan man stå rätt på ett par skidor kan man köra med skorna uppknäppta. Om man däremot inte fullt ut klarar av att balansera ett par skidor som en fullfjädrad brantåkare är ett par lagom hårda, lagom knäppta, lagom vinklade pjäxor till stor hjälp. Med tanke på att du har racebakgrund tror jag inte pjäxorna är lösningen på ditt problem, men det visste jag ju inte tidigare ... ;-) Ett alternativ förutom vad du blivit föreslagen ovan är ju naturligtvis att gå ned i vikt 10-15 kg, gör säkert susen för flytet i djupsnön! (Annars kan du ju lyssna på MnO, fast han är ju en ganska liten ...) /MM PS! Är man en fullvuxen kille som du och jag ger ett par längre skidor stabilitet och flyt vilket gynnar taskiga knän och andra skavanker! Själv gjorde jag misstaget att köpa ett par 181 cm långa Hardside förra säsongen och har noterat liknande köregenskaper som de du beskriver. Nu byter jag upp mig till fetare och längre verktyg. DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
inget flyt med mina skidor, vad ska jag göra?
Tillbaka
Topp