Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
inget flyt med mina skidor, vad ska jag göra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="robRhino" data-source="post: 798335" data-attributes="member: 14657"><p>Håller med om att längden både ger bärighet och stabilitet, men man ska även tänka på att 1cm bredare skidor på ett par 182cm ger lika mycket bärighet som en 18,2cm längre skida!!(i teorin iaf). Kör själv ett par I-Rock 186cm och väger 88kg(naken) och dom flyter som fan och går att bränna på med!!</p><p></p><p>Så jag håller nog med om att du kanske ska gå upp lite i bredd, men även prova att montera bak bindningen lite och se vad du tycker......och att skidorna är "mjuka" gör ju inte direkt att dom flyter sämre....</p><p></p><p>Skidorna du nämner är ju bra lagg men det beror ju lite på vad du lägger fokus på.....(är lite inne på PNybergs åsikt)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="robRhino, post: 798335, member: 14657"] Håller med om att längden både ger bärighet och stabilitet, men man ska även tänka på att 1cm bredare skidor på ett par 182cm ger lika mycket bärighet som en 18,2cm längre skida!!(i teorin iaf). Kör själv ett par I-Rock 186cm och väger 88kg(naken) och dom flyter som fan och går att bränna på med!! Så jag håller nog med om att du kanske ska gå upp lite i bredd, men även prova att montera bak bindningen lite och se vad du tycker......och att skidorna är "mjuka" gör ju inte direkt att dom flyter sämre.... Skidorna du nämner är ju bra lagg men det beror ju lite på vad du lägger fokus på.....(är lite inne på PNybergs åsikt) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
inget flyt med mina skidor, vad ska jag göra?
Tillbaka
Topp