Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Inget glid... vad är fel och vad skall jag göra?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kung-Stalle" data-source="post: 1256758" data-attributes="member: 106118"><p>Tjena!</p><p>Jag tjackade en ny bräda nyligen (Yes The Y. 19/20) och den har heeeelt otroligt dåligt glid! Det funkar ok i konstsnö och gammal snö men när det var nysnö nu i Åre så kom jag knappt framåt. Det var så att när jag la upp den på kant så sög det fast så hårt så det ville vrida mig runt. </p><p>Jag har åkt i 30 år och alltid vallat mina brädor själv så jag är inte helt sämst på det. Och det har passerat ett antal brädor under mina fötter (inte jättemånga men tillräckligt) och det här är utan tvivel och utan konkurens det absolut sämsta jag varit med om. </p><p></p><p>Första gången åkte jag på den valla som låg på från köpet (hade inte tid att valla om). sen körde jag på en Briko som jag kört på de senaste 20 åren som funkat på allt, sen på en stump Swix som jag hittade (Brikon tog slut) och nu sist en Nzero Eco Wax Universal White. Oavsett valla så har jag dåligt glid och rätt omgående blir belaget vitt, ni vet sådär när vallan är borta. </p><p></p><p>Vad gör jag för fel eller vad skall jag göra för att få bra glid? En person i en butik föreslog plansliping för att det skulle bli bra. Kan det vara nåt eller skall man borsta med mässingsborste?</p><p></p><p>Jag tvättar, vallar, svicklar, borstar. Som jag alltid har gjort lixom. Belaget på Yes:en skall vara nåt recycled sintred, oklart vad det är men det verkar vara nån budgetsintrat belag. Men jag har ju kört brädor med den billigaste varianten (p-tex?) som har glidit otroligt mycket bättre än den här brädan. Vad göra?</p><p></p><p>Stalle</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kung-Stalle, post: 1256758, member: 106118"] Tjena! Jag tjackade en ny bräda nyligen (Yes The Y. 19/20) och den har heeeelt otroligt dåligt glid! Det funkar ok i konstsnö och gammal snö men när det var nysnö nu i Åre så kom jag knappt framåt. Det var så att när jag la upp den på kant så sög det fast så hårt så det ville vrida mig runt. Jag har åkt i 30 år och alltid vallat mina brädor själv så jag är inte helt sämst på det. Och det har passerat ett antal brädor under mina fötter (inte jättemånga men tillräckligt) och det här är utan tvivel och utan konkurens det absolut sämsta jag varit med om. Första gången åkte jag på den valla som låg på från köpet (hade inte tid att valla om). sen körde jag på en Briko som jag kört på de senaste 20 åren som funkat på allt, sen på en stump Swix som jag hittade (Brikon tog slut) och nu sist en Nzero Eco Wax Universal White. Oavsett valla så har jag dåligt glid och rätt omgående blir belaget vitt, ni vet sådär när vallan är borta. Vad gör jag för fel eller vad skall jag göra för att få bra glid? En person i en butik föreslog plansliping för att det skulle bli bra. Kan det vara nåt eller skall man borsta med mässingsborste? Jag tvättar, vallar, svicklar, borstar. Som jag alltid har gjort lixom. Belaget på Yes:en skall vara nåt recycled sintred, oklart vad det är men det verkar vara nån budgetsintrat belag. Men jag har ju kört brädor med den billigaste varianten (p-tex?) som har glidit otroligt mycket bättre än den här brädan. Vad göra? Stalle [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Inget glid... vad är fel och vad skall jag göra?
Tillbaka
Topp