Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Inläggssula till pjäxa, vad betalade ni?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="downslope" data-source="post: 518099" data-attributes="member: 89544"><p>Tack för alla svar!</p><p></p><p>Det skumma var att först sa de att jag måste ha inläggen för 85€ eftersom jag väger mer än 75 kg och att 70€-inläggen inte klarar min vikt mer än kanske två års åkning. Sedan, när jag väl hade bestämt mig för att gjuta inläggen, säger de att 85€ inte finns i min storlek, utan det är 70€ som gäller. Då frågar jag hur länge de kommer hålla, och då säger de 7-10 år helt plötsligt... man kan ju bli snurrig för mindre!</p><p></p><p>Men jag lät göra inläggen för 70€ (fick stå på nån värmare med sulorna under ca 15 min), sedan klippte han till dem och lade i dem ovanpå min vanliga sula. Känns mycket bättre nu! Han påstår dock att mina pjäxor är för stora, vilket jag har svårt att tro. Hade ett par som var 1 storlek mindre innan, och de var definitivt för små. Efter en veckas åkning hade jag rejält ont i tårna med dem. Men om de töjjer sig med åren får man väl helt enkelt skicka i ännu en sula... tänker inte hosta upp 3500 kr till på ett par nya pjäxor nu!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="downslope, post: 518099, member: 89544"] Tack för alla svar! Det skumma var att först sa de att jag måste ha inläggen för 85€ eftersom jag väger mer än 75 kg och att 70€-inläggen inte klarar min vikt mer än kanske två års åkning. Sedan, när jag väl hade bestämt mig för att gjuta inläggen, säger de att 85€ inte finns i min storlek, utan det är 70€ som gäller. Då frågar jag hur länge de kommer hålla, och då säger de 7-10 år helt plötsligt... man kan ju bli snurrig för mindre! Men jag lät göra inläggen för 70€ (fick stå på nån värmare med sulorna under ca 15 min), sedan klippte han till dem och lade i dem ovanpå min vanliga sula. Känns mycket bättre nu! Han påstår dock att mina pjäxor är för stora, vilket jag har svårt att tro. Hade ett par som var 1 storlek mindre innan, och de var definitivt för små. Efter en veckas åkning hade jag rejält ont i tårna med dem. Men om de töjjer sig med åren får man väl helt enkelt skicka i ännu en sula... tänker inte hosta upp 3500 kr till på ett par nya pjäxor nu! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Inläggssula till pjäxa, vad betalade ni?
Tillbaka
Topp