Innan vintern tänker man...

Patrick

Aktiv medlem
Innan vintern tänker man...
När man nu sitter här och suktar efter snö. När inte ens sommaren duger något till, helt enkelt när den riktiga abstinensen slagit till och skidtidningar, filmer, forumet, snörapporter endast inledningsvis ger lindring för att sen förvärra allt, då dyker det alltid upp febriga tankar.

Hur fan ser man säkrast till att vara på rätt plats vid rätt tillfälle d v s där det snöar när det snöar? Det måste vara den puderberoendes viktigaste fråga? Jag menar då utan att bumma, det är väl annars den bästa försäkringen.

Annat jag sitter här och tänker på är; hur fan ser den optimala formeln för mycket ledig tid (=skidåkning) och mycket pengar (=resan till skidåkningen) ut?

En ångestladdad tanke är, som man förövrigt antagligen delar med idrottsmän strax före OS-tävlingarna, tänk om man drabbas av akut och kronisk vintersjukdom som gör att hela säsongen förstörs, vad gör man då?

Ett annat problem är kombinationen; prylar är kul och skidåkarabstinens. Trots att jag inte är ngn äkta prylbög är det kul att botanisera och frossa i nya prylar, särskilt när man inte har så mycket bättre för sig! Svårigheten blir då, prylat kostar pengar och om man inte har mer pengar en tid så innebär varje prylkrona en minskad reskrona! Lös det den som kan....

Andra mer flyktiga tankar är, "undrar var det snöar just nu" eller "kan man få tag i en billig flygresa till Milano för att därifrån sticka vidare till Zermatt?"

Hälsningar

P

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp