Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Innsbruck?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="stubaital" data-source="post: 59876" data-attributes="member: 37386"><p>Innsbruck är en toppenstad. Är här och läser och åker skidor detta året. Mycket turistigt, såväl på sommaren som på vintern pga. dels Altstadt med alla sevärdheter, Christkindlmarkt, alla pubar, restauranger och uteställen, men kanske framförallt för de suveräna omgivningarna med Nordkette i norr och Patscherkofel direkt i söder. Panoramat är hisnande och man blir aldrig mätt på det!</p><p></p><p>Direkt i anslutning till Innsbruck finns ett helt gäng skidområden som bl.a. användes under OS-åren här, bl.a. Axamer Lizum (www.axamer-lizum.at), Patscherkofelbahnen Nordpark, Schlick 2000, Elfer, Seefeld m.fl. Närmsta glaciär är Stubai (ca 70 min med buss). Ungefär lika lång tid till St Anton, Kitzbühel och Zell am See. </p><p></p><p>Massa orter för alpin skidåkning och turer väldigt nära, 25 min till Seefeld som förmodligen är världens bästa längdcentrum, bra universitet, utmärkt studentsportanläggning, mysigt, häftigt.... mycket på samma gång. </p><p></p><p>Hoppas du får ut nåt av detta och att du väljer att komma till Innsbruck!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="stubaital, post: 59876, member: 37386"] Innsbruck är en toppenstad. Är här och läser och åker skidor detta året. Mycket turistigt, såväl på sommaren som på vintern pga. dels Altstadt med alla sevärdheter, Christkindlmarkt, alla pubar, restauranger och uteställen, men kanske framförallt för de suveräna omgivningarna med Nordkette i norr och Patscherkofel direkt i söder. Panoramat är hisnande och man blir aldrig mätt på det! Direkt i anslutning till Innsbruck finns ett helt gäng skidområden som bl.a. användes under OS-åren här, bl.a. Axamer Lizum (www.axamer-lizum.at), Patscherkofelbahnen Nordpark, Schlick 2000, Elfer, Seefeld m.fl. Närmsta glaciär är Stubai (ca 70 min med buss). Ungefär lika lång tid till St Anton, Kitzbühel och Zell am See. Massa orter för alpin skidåkning och turer väldigt nära, 25 min till Seefeld som förmodligen är världens bästa längdcentrum, bra universitet, utmärkt studentsportanläggning, mysigt, häftigt.... mycket på samma gång. Hoppas du får ut nåt av detta och att du väljer att komma till Innsbruck! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Innsbruck?
Tillbaka
Topp