Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Inomhusbacke vid isaberg?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="andy" data-source="post: 507984" data-attributes="member: 35927"><p>Jag har svårt att tro att en inomhusbacke kommer att fungera på Isaberg med tanke på upptagningsområdet. Det är helt enkelt för lite folk som bor där...</p><p></p><p>Hur som helst så pratade jag med VD:n Kjell-Åke i lördags och han tror stenhårt på konceptet med inomhusbacke, 1300m längdspår och en skyttevall för skidskytte samt en skridskobana. I onsdags eller torsdags så lämnade stiftelsen in en ansökan till EU för ett bidrag på 100 milj kr och de ska få svar i april. Blir det ett ja, så kommer bygget att stå färdigt i slutet av 2010.</p><p></p><p>Kommunen har gått i borgen för samma summa som stugbyn är värd om jag inte är helt fel underrättat.</p><p></p><p>Kan ju tillägga att en av de två backarna i Tyskland har gått i konkurs efter 1,5 år och även inomhusbacken i Holland kursade, men nnågon har visst myntat det korkade uttrycket att hoppet är det sista som överger människan. Tror de lär behöva rätt mycket hopp om det ska lyckas.....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="andy, post: 507984, member: 35927"] Jag har svårt att tro att en inomhusbacke kommer att fungera på Isaberg med tanke på upptagningsområdet. Det är helt enkelt för lite folk som bor där... Hur som helst så pratade jag med VD:n Kjell-Åke i lördags och han tror stenhårt på konceptet med inomhusbacke, 1300m längdspår och en skyttevall för skidskytte samt en skridskobana. I onsdags eller torsdags så lämnade stiftelsen in en ansökan till EU för ett bidrag på 100 milj kr och de ska få svar i april. Blir det ett ja, så kommer bygget att stå färdigt i slutet av 2010. Kommunen har gått i borgen för samma summa som stugbyn är värd om jag inte är helt fel underrättat. Kan ju tillägga att en av de två backarna i Tyskland har gått i konkurs efter 1,5 år och även inomhusbacken i Holland kursade, men nnågon har visst myntat det korkade uttrycket att hoppet är det sista som överger människan. Tror de lär behöva rätt mycket hopp om det ska lyckas..... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Inomhusbacke vid isaberg?
Tillbaka
Topp