Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Inpassning av Scott Cosmos 2
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Almen1" data-source="post: 1079198" data-attributes="member: 46316"><p>Hej,</p><p>Jag hade läst om rekommendationen att ta till en storlek (minst) innan jag köpte rando-pjäxor, men envis som synden så körde jag på "vanliga storleken" (27,5). Efter en veckans turande kring Narvik's området inkl gränsen så åkte jag hem och sålde dem till förmån för samma modell men en storlek större. </p><p>Uppför fungerade 27,5, men på platten när man tar ut steget framåt..., -Hoppla-Kerstin!</p><p>Tårna rakt in i framkant, -blånagel platterrängs-ångest hela veckan. </p><p></p><p>Tyvärr kan man tappa lite häl och fot grepp i något större, men mina Dynafit TLT 6 (28,5) är så tighta att foten sitter bra trots justerad storlek. </p><p></p><p>Kika på modell och försök få till bra känsla trots lite marginal för tårna. </p><p>Skulle idag kolla på Salomons MTN som en bra pjäxa både uppför och utför, och som klarar rambindningar och "Dynafit varianten"</p><p><a href="https://www.freeride.se/salomons-nya-guldklimp/" target="_blank">https://www.freeride.se/salomons-nya-guldklimp/</a></p><p></p><p>Läste ditt inlägg ytterligare en gång...</p><p>OM du redan har köpt dina Scott, -jag tor att en duktig "pjäx-tekniker" kan trycka dem ganska rejält i framkant om så skulle behöva..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Almen1, post: 1079198, member: 46316"] Hej, Jag hade läst om rekommendationen att ta till en storlek (minst) innan jag köpte rando-pjäxor, men envis som synden så körde jag på "vanliga storleken" (27,5). Efter en veckans turande kring Narvik's området inkl gränsen så åkte jag hem och sålde dem till förmån för samma modell men en storlek större. Uppför fungerade 27,5, men på platten när man tar ut steget framåt..., -Hoppla-Kerstin! Tårna rakt in i framkant, -blånagel platterrängs-ångest hela veckan. Tyvärr kan man tappa lite häl och fot grepp i något större, men mina Dynafit TLT 6 (28,5) är så tighta att foten sitter bra trots justerad storlek. Kika på modell och försök få till bra känsla trots lite marginal för tårna. Skulle idag kolla på Salomons MTN som en bra pjäxa både uppför och utför, och som klarar rambindningar och "Dynafit varianten" [URL]https://www.freeride.se/salomons-nya-guldklimp/[/URL] Läste ditt inlägg ytterligare en gång... OM du redan har köpt dina Scott, -jag tor att en duktig "pjäx-tekniker" kan trycka dem ganska rejält i framkant om så skulle behöva.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Inpassning av Scott Cosmos 2
Tillbaka
Topp