Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Inserts i kolfiberskida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OstH" data-source="post: 908882" data-attributes="member: 36246"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag har för närvarande ett par Dps Wailer 112rp pure med ett par Marker Tour F12 monterade. Tänkte utöka med ett par NTN den här säsongen för att köra telemark. Eftersom jag är supernöjd med 112erna och att jag reser ganska mycket så vill jag bara ha ett par skidor där jag kan växla mellan bindningarna. Har sett att <a href="http://quiverkiller.com/" target="_blank">quiverkillers</a> verkar lösa problemet, men är det någon som har erfarenhet att montera inserts i kolfiberskidor? Är det något som kan ställa till med problem?</p><p></p><p>Hur har långt borde man ha mellan insertsen? För vanliga bindningsskruvar är ju tumregeln en skruvdiameter men eftersom insertsen är närmare 8mm i diameter, räcker det med mindre än dessa 8mm?</p><p></p><p>Tack på förhand</p><p>Oskar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OstH, post: 908882, member: 36246"] Hej, Jag har för närvarande ett par Dps Wailer 112rp pure med ett par Marker Tour F12 monterade. Tänkte utöka med ett par NTN den här säsongen för att köra telemark. Eftersom jag är supernöjd med 112erna och att jag reser ganska mycket så vill jag bara ha ett par skidor där jag kan växla mellan bindningarna. Har sett att [url=http://quiverkiller.com/ ]quiverkillers[/url] verkar lösa problemet, men är det någon som har erfarenhet att montera inserts i kolfiberskidor? Är det något som kan ställa till med problem? Hur har långt borde man ha mellan insertsen? För vanliga bindningsskruvar är ju tumregeln en skruvdiameter men eftersom insertsen är närmare 8mm i diameter, räcker det med mindre än dessa 8mm? Tack på förhand Oskar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Inserts i kolfiberskida
Tillbaka
Topp