Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Inställning Guardian 13
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 1051230" data-attributes="member: 12152"><p>"Åker ganska hårt" kan vara en ganska bred beskrivning på det här forumet enligt erfarenhet. Med forumspråk kan du vara allt från en ödmjuk superhero (känner du dig träffad, Lawndart?) till en självöverskattande halvnybörjare(inga namn nämnda i det fallet, men det finns en dröse sådana...). </p><p></p><p>Kör du på skapligt och är skärsökande i de flesta pister och kan låta skidorna löpa hyfsat i uppkörd lössnö osv så räcker inte 6 på skalan, hur lätt på fötterna du än må vara. Det stämmer att man inte kan säga exakt, men 6 är fasen för lågt iaf. Om du har skött dig på gymmet under hösten, börja med 8 och om det inte sitter så öka upp till max tio långsamt. Över tio innebär en skaderisk i låg fart framförallt och där bör du inte vara på skalan om du inte uttryckligen vet att du behöver det. Har du bara legat på soffan hela sommaren och hösten och skippat benpassen räcker 7 till att börja med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 1051230, member: 12152"] "Åker ganska hårt" kan vara en ganska bred beskrivning på det här forumet enligt erfarenhet. Med forumspråk kan du vara allt från en ödmjuk superhero (känner du dig träffad, Lawndart?) till en självöverskattande halvnybörjare(inga namn nämnda i det fallet, men det finns en dröse sådana...). Kör du på skapligt och är skärsökande i de flesta pister och kan låta skidorna löpa hyfsat i uppkörd lössnö osv så räcker inte 6 på skalan, hur lätt på fötterna du än må vara. Det stämmer att man inte kan säga exakt, men 6 är fasen för lågt iaf. Om du har skött dig på gymmet under hösten, börja med 8 och om det inte sitter så öka upp till max tio långsamt. Över tio innebär en skaderisk i låg fart framförallt och där bör du inte vara på skalan om du inte uttryckligen vet att du behöver det. Har du bara legat på soffan hela sommaren och hösten och skippat benpassen räcker 7 till att börja med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Inställning Guardian 13
Tillbaka
Topp