Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Inställning Guardian 13
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Halvsmurfen" data-source="post: 1051245" data-attributes="member: 144956"><p>Googla på DIN chart ski eller nått liknande.</p><p><a href="http://www.dinsetting.com/dinchart.htm" target="_blank">http://www.dinsetting.com/dinchart.htm</a></p><p></p><p>1) Vikt</p><p>2) Sullängd </p><p>3) Typ av åkare</p><p></p><p>-> Läs av tabell justera efter åkartyp </p><p>Kolla att "forward pressure" är inställt rätt men det har garanterat Åre skidsport gjort.</p><p></p><p>Själv har jag klassat mig som typ II (även om III hade varit lämpligare) som start och justerat ett hack uppåt vid behov. Dvs olika inställningar på tå och häl och skidor. Som 40+ tjockis är jag lite rädd om knäna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Halvsmurfen, post: 1051245, member: 144956"] Googla på DIN chart ski eller nått liknande. [URL]http://www.dinsetting.com/dinchart.htm[/URL] 1) Vikt 2) Sullängd 3) Typ av åkare -> Läs av tabell justera efter åkartyp Kolla att "forward pressure" är inställt rätt men det har garanterat Åre skidsport gjort. Själv har jag klassat mig som typ II (även om III hade varit lämpligare) som start och justerat ett hack uppåt vid behov. Dvs olika inställningar på tå och häl och skidor. Som 40+ tjockis är jag lite rädd om knäna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Inställning Guardian 13
Tillbaka
Topp