Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Inställning på bindning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 100376" data-attributes="member: 32948"><p>"till bottnen och ett halvt varv tillbaka" myntades av Robert Olsson i någon av de första free-radicals filmerna, vilket är totalt helpuckat om man vill ha kvar sina ledband. Som sturesson skriver så bör du nog börja med en 7 och pröva dig uppåt. </p><p></p><p>Om man behöver skruva sina bindningar så hårt så det börjar närma sig bottnen så ska man nog se efter om de är rätt inställda och om fjädern är i gott skick. </p><p>Annars är det kanske bäst att investera i ett par bindningar med grövre fjäder.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 100376, member: 32948"] "till bottnen och ett halvt varv tillbaka" myntades av Robert Olsson i någon av de första free-radicals filmerna, vilket är totalt helpuckat om man vill ha kvar sina ledband. Som sturesson skriver så bör du nog börja med en 7 och pröva dig uppåt. Om man behöver skruva sina bindningar så hårt så det börjar närma sig bottnen så ska man nog se efter om de är rätt inställda och om fjädern är i gott skick. Annars är det kanske bäst att investera i ett par bindningar med grövre fjäder. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Inställning på bindning
Tillbaka
Topp