Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Inställningar för knäproblem
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Doughboy" data-source="post: 83415" data-attributes="member: 28391"><p>Jag och min bror har båda åkt snowboard i snart 20 år och vi har båda knäproblem. Brorsan med båda och jag med vänster, som jag har längat fram på brädan.</p><p></p><p>Jag ska nämna att vi har precis samma problem nämligen utslitna ledband. Brorsan har även ett korsband som gått av. Vi åker även ganska lika och det är mest friåkning i höga farter som gäller.</p><p></p><p>Vi har helt olika sätt att hantera problemet. Jag började med duckstance när mina knän krånglade och har nu under drygt tio år kört med duck och upplever att mina knän klarar av åkningen bättre. För ett par år sedan experimenterade jag med framåtvinkel på bakfoten igen men upplevde att det var sämre för knät. Kör nu -9, 18 eller </p><p>-6, 21 och de gånger jag känner av knät beror det inte på mina vinklar.</p><p></p><p>Brorsan däremot har gjort tvärtom. Han körde mycket duck för 10 år sedan och pajjade knäna i några olika omgångar och har efter det vinklat fram bakfoten lite mer och tycker att det hjälper honom. Han kör nu 9, 27 eller 9, 24 och tycker att det motverkar hans knäprpblem.</p><p></p><p>Vad jag vill säga är att jag tror inte att man generellt kan säga att vissa vinklar är bättre för knäna. Det är mer en personlig grej som förmodligen hänger ihop lite med vad man har för åkstil och givetvis vad man har för knäproblem.</p><p></p><p>Lycka till med dina problem, men sluta inte åka snowboard!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Doughboy, post: 83415, member: 28391"] Jag och min bror har båda åkt snowboard i snart 20 år och vi har båda knäproblem. Brorsan med båda och jag med vänster, som jag har längat fram på brädan. Jag ska nämna att vi har precis samma problem nämligen utslitna ledband. Brorsan har även ett korsband som gått av. Vi åker även ganska lika och det är mest friåkning i höga farter som gäller. Vi har helt olika sätt att hantera problemet. Jag började med duckstance när mina knän krånglade och har nu under drygt tio år kört med duck och upplever att mina knän klarar av åkningen bättre. För ett par år sedan experimenterade jag med framåtvinkel på bakfoten igen men upplevde att det var sämre för knät. Kör nu -9, 18 eller -6, 21 och de gånger jag känner av knät beror det inte på mina vinklar. Brorsan däremot har gjort tvärtom. Han körde mycket duck för 10 år sedan och pajjade knäna i några olika omgångar och har efter det vinklat fram bakfoten lite mer och tycker att det hjälper honom. Han kör nu 9, 27 eller 9, 24 och tycker att det motverkar hans knäprpblem. Vad jag vill säga är att jag tror inte att man generellt kan säga att vissa vinklar är bättre för knäna. Det är mer en personlig grej som förmodligen hänger ihop lite med vad man har för åkstil och givetvis vad man har för knäproblem. Lycka till med dina problem, men sluta inte åka snowboard! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Inställningar för knäproblem
Tillbaka
Topp