Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Inställningar på bindningarna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="andreas_klarstrom" data-source="post: 34105" data-attributes="member: 31400"><p>hörredu doughboy du får ju mäta setback precis hur du vill.</p><p>men när jag köper en bräda med setback 2,5 som min frontier så vill jag ju att det ska vara det också. om jag mäter som du säger så blir det ju olika beroende vad du har för bindningar och vad du har för vinkel.</p><p>hur mäter du när det inte är nån bindning på brädan?</p><p>för en specifik bräda har en specifik setback för de hål som finns på den, det vet du väl. </p><p> </p><p>om du tänker efter så måste du väl förstå att det inte fungerar så som du säger.</p><p>står det 2,5 på brädan så är det 2,5 och sen kan du ju ändra om du vill.</p><p>tänk om det skulle stå:</p><p>det beror på vad du har för vinkel och bindning men det mäter du ut själv efter du har monterat klart.</p><p></p><p>men min mätning fungerar inte heller, jag sa fel lessen för det.(jag ska tänka till lite mer innan jag skriver nåt)</p><p>den bästa mätningen är att mäta den effektiva längden på brädan och sedan dela skillnaden i två.</p><p>dvs från där nosen slutar till centrum på främre bindningsplattan och tvärtom.</p><p> </p><p>en anledning till att mitt första sätt inte funkar är som du var inne på vad det är för typ av skärning. det funkar ibland men det beror på vad det är för typ av bräda.</p><p></p><p>om det redan står på brädan eller på nån lapp vilken längd det är på nos/tail så kan man bara mäta från tippen och sedan dra bort noslängden.</p><p></p><p>mitt nya sätt är jag nästan hundra på men kom gjärna med kommentar igen doughboy så får jag se om min teori håller.</p><p>jag sågar iallafall din teori men har jag missförstått dig.</p><p></p><p>och förresten mät som jag säger!</p><p>det är helt omöjligt att få en nos som är kortare än tailen med centrerad bindning och om du mäter på båda mina sätt.</p><p>du kanske har monterat fel eller så är du förvirrad?</p><p></p><p>finns det fortfarande dom som kör på radiella twintips som är bra på att åka? </p><p>baby hit me one more time...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="andreas_klarstrom, post: 34105, member: 31400"] hörredu doughboy du får ju mäta setback precis hur du vill. men när jag köper en bräda med setback 2,5 som min frontier så vill jag ju att det ska vara det också. om jag mäter som du säger så blir det ju olika beroende vad du har för bindningar och vad du har för vinkel. hur mäter du när det inte är nån bindning på brädan? för en specifik bräda har en specifik setback för de hål som finns på den, det vet du väl. om du tänker efter så måste du väl förstå att det inte fungerar så som du säger. står det 2,5 på brädan så är det 2,5 och sen kan du ju ändra om du vill. tänk om det skulle stå: det beror på vad du har för vinkel och bindning men det mäter du ut själv efter du har monterat klart. men min mätning fungerar inte heller, jag sa fel lessen för det.(jag ska tänka till lite mer innan jag skriver nåt) den bästa mätningen är att mäta den effektiva längden på brädan och sedan dela skillnaden i två. dvs från där nosen slutar till centrum på främre bindningsplattan och tvärtom. en anledning till att mitt första sätt inte funkar är som du var inne på vad det är för typ av skärning. det funkar ibland men det beror på vad det är för typ av bräda. om det redan står på brädan eller på nån lapp vilken längd det är på nos/tail så kan man bara mäta från tippen och sedan dra bort noslängden. mitt nya sätt är jag nästan hundra på men kom gjärna med kommentar igen doughboy så får jag se om min teori håller. jag sågar iallafall din teori men har jag missförstått dig. och förresten mät som jag säger! det är helt omöjligt att få en nos som är kortare än tailen med centrerad bindning och om du mäter på båda mina sätt. du kanske har monterat fel eller så är du förvirrad? finns det fortfarande dom som kör på radiella twintips som är bra på att åka? baby hit me one more time... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Inställningar på bindningarna
Tillbaka
Topp