Insted, Chamonix!

lisaminelli

Ny medlem
Insted, Chamonix!
Hellåå!
Jag ska dra till Chamonix och plugga franska i januari, och det vore kul att höra vad för andra sköna människor som ska plugga där innan man drar ner :) sååå, hör av er om ni ska dit!
/Lisa

Insted, Chamonix!
Tjeeena!
Jag är inte aktiv freeridare men va tvungen o fundera utt lösenord o allt för att skriva att jag också ska pluugga med insted i vinter!=) Jag kommer dra ner efter jul har jag tänkt. känner du mer folk som också ska ner med insted?

/mårten

Insted, Chamonix!
Hallå!
Jag har inte bokat hos insted än, men har blivit väldigt sugen på att börja plugga i januari. Ska ni plugga standard intensiv eller semi intensiv? Läste att standard är 20st 45-min lektioner i veckan´, kanske lite mycket. Har ni löst boende genom dem? jag och mina kompisar letar nämligen fortfarande. Hur många veckor hade ni tänkt er förresten?
//Gustav

Insted, Chamonix!
Insted är tvärnice, kör på det. Man behöver inte känna någon innan man lär känna en jäääävla massa sköna individer där nere. Jag åkte ner själv och det gick bra det.
Det schyssta med insted är att de fixar boende, fantastiskt bekvämt.

Ha så roligt, jag drar till val thorens istället ;D

Insted, Chamonix!
härligt! jag känner inte ngn mer som ska dit, men som robbott sa, man lär ju känna massa nytt skönt folk där nere :) jag drar ngn gång runt 10e januari, och ska plugga standard intensiv i 15 veckor. läser man bara semi intensiv så får man inget csn, och det vill jag gärna ha haha. och boende fixar dom som sagt åt en, väldigt sweet!
//Lisa

Insted, Chamonix!
minellii sa:
härligt! jag känner inte ngn mer som ska dit, men som robbott sa, man lär ju känna massa nytt skönt folk där nere :) jag drar ngn gång runt 10e januari, och ska plugga standard intensiv i 15 veckor. läser man bara semi intensiv så får man inget csn, och det vill jag gärna ha haha. och boende fixar dom som sagt åt en, väldigt sweet!
//Lisa
Vad betalar man för 15 veckors plugg och boende? Hur mkt ligger bidragsdelen på?

Insted, Chamonix!
Tjena

Jag har valt 13 veckors kursen, tror det blir ganska lagom då man läser antingen förmiddag eller eftermiddag varje vardag, lediga helger. Borde bli ganska lagom balans mellan nytta och nöje=) Jag kommer sticka ner innan nyår verkar det som just nu, hålller på att leta flygbiljetter. För de som ska göra det rekkomenderar jag norweigian. De fixar resor för ca 400 kr till geneve från kastrup. 15 veckors plugg kostar typ 2500 euro. Men de finns en boka tidigt rabatt och csn täcker en hel del. Ska bli sjuuuukt kul detta!! Längtar som fan=)

Tillbaka
Topp