Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Instruktörs utb - Sverige eller utomlands?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ski-O" data-source="post: 1064337" data-attributes="member: 133482"><p>Jag vet att de flesta svenska skidorter prioriterar SLAOs utbildning före friluftsfrämjandet, då de anser att det är mer kvalitetssäkrat. Tror även att SLAO är ganska meriterande även utomlands. </p><p>Jag tror även de flesta anläggningar vill att man ska ha både steg 1 och 2 vilket gör utbildningstiden till 1-2 veckor då du troligtvis inte kommer ha några problem med jobb iaf i Sverige.</p><p></p><p>När det gäller jobb utomlands som instruktör är språket väldigt viktigt, kommer va svårt att få jobb om du inte kan språket där du ska jobba. </p><p></p><p>Skidlärarutbildningen i Åre verkar vara riktigt schysst om man vill lägga ner tiden och pengarna på det. Det ger en mer omfattande utbildning och jag tror man kommer ha galet kul under tiden. Men som sagt inte nödvändigt att lägga ner så mkt tid om man inte vill.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ski-O, post: 1064337, member: 133482"] Jag vet att de flesta svenska skidorter prioriterar SLAOs utbildning före friluftsfrämjandet, då de anser att det är mer kvalitetssäkrat. Tror även att SLAO är ganska meriterande även utomlands. Jag tror även de flesta anläggningar vill att man ska ha både steg 1 och 2 vilket gör utbildningstiden till 1-2 veckor då du troligtvis inte kommer ha några problem med jobb iaf i Sverige. När det gäller jobb utomlands som instruktör är språket väldigt viktigt, kommer va svårt att få jobb om du inte kan språket där du ska jobba. Skidlärarutbildningen i Åre verkar vara riktigt schysst om man vill lägga ner tiden och pengarna på det. Det ger en mer omfattande utbildning och jag tror man kommer ha galet kul under tiden. Men som sagt inte nödvändigt att lägga ner så mkt tid om man inte vill. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Instruktörs utb - Sverige eller utomlands?
Tillbaka
Topp