Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Inte mkt prisskillnad res till Val Thorens mot Sälen :s?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1017999" data-attributes="member: 77701"><p>Tjo!</p><p></p><p>Det enda som möjligen skulle kunna få mig att välja Sälen före VT (herregud vem försöker jag lura, VT är mitt andra hem jag älskar VT) är restiden. Köra 60 mil till Sälen, inklusive några pauser och marginal för dåligt väglag etc tar knappast mer än 10 timmar. Buss till Val Thorens tar ett dygn från Öresundsbron, förutsatt att det är bra väglag. Om ni har 60 mil till Sälen gissar jag att ni bor i typ Västergötland? Småland? vilket borde ge ytterligare ett par timmar i buss.</p><p></p><p>Men ärligt talat, det är värt det. Skillnaden i åkning är som att jämföra en ensam M&M med en hel taxfreepåse, typ. Det enda området som Sälen kan konkurrera på är parkerna. VT's park är inte jättestor, men det finns två i Meribel och en i Courchevel (andra delar av samma område) och på en vecka räcker nog det rätt bra.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1017999, member: 77701"] Tjo! Det enda som möjligen skulle kunna få mig att välja Sälen före VT (herregud vem försöker jag lura, VT är mitt andra hem jag älskar VT) är restiden. Köra 60 mil till Sälen, inklusive några pauser och marginal för dåligt väglag etc tar knappast mer än 10 timmar. Buss till Val Thorens tar ett dygn från Öresundsbron, förutsatt att det är bra väglag. Om ni har 60 mil till Sälen gissar jag att ni bor i typ Västergötland? Småland? vilket borde ge ytterligare ett par timmar i buss. Men ärligt talat, det är värt det. Skillnaden i åkning är som att jämföra en ensam M&M med en hel taxfreepåse, typ. Det enda området som Sälen kan konkurrera på är parkerna. VT's park är inte jättestor, men det finns två i Meribel och en i Courchevel (andra delar av samma område) och på en vecka räcker nog det rätt bra. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Inte mkt prisskillnad res till Val Thorens mot Sälen :s?
Tillbaka
Topp