Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Intensivkurs, skidskola för vuxen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="j0ppe" data-source="post: 1036010" data-attributes="member: 138512"><p>Hej,</p><p></p><p>Jag har åkt mycket med UCPA och älskar konceptet. Personligen tycker jag dock att grupperna är lite för stora för att man ska kunna lära sig effektivt. Språkbarriären är också ett problem, även om alla kan grundläggande engelska är det lite lotto om man får en instruktör som kan verkligen kan lära ut teknik. Alla instruktörer jag åkt med är dock fantastiska skidåkare och man lär sig en hel del genom att bara se dem åka. Jag kommer att åka på två resor med UCPA i vinter och kommer säkert att åka med dem igen men ser det mer som att man har en guide som visar var den bra åkningen finns och sticker till en lite tips ibland.</p><p></p><p>Jag har däremot åkt på försäsongsläger med en, i mina ögon, väldigt duktig svensk instruktör. Lägret är 3 dagar och gruppen är på max 6 personer. Det blir en hel del filmning och tekniksnack och min åkning har verkligen utvecklats och åkglädjen ökat. Det är dock 100% fokus på skidåkning, ingen after ski eller dyl. och man åker från att systemet öppnar tills det stänger.</p><p></p><p>Här finns mer info: <a href="http://youturn.eu/Forstasidor/forsasongslager.html" target="_blank">http://youturn.eu/Forstasidor/forsasongslager.html</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="j0ppe, post: 1036010, member: 138512"] Hej, Jag har åkt mycket med UCPA och älskar konceptet. Personligen tycker jag dock att grupperna är lite för stora för att man ska kunna lära sig effektivt. Språkbarriären är också ett problem, även om alla kan grundläggande engelska är det lite lotto om man får en instruktör som kan verkligen kan lära ut teknik. Alla instruktörer jag åkt med är dock fantastiska skidåkare och man lär sig en hel del genom att bara se dem åka. Jag kommer att åka på två resor med UCPA i vinter och kommer säkert att åka med dem igen men ser det mer som att man har en guide som visar var den bra åkningen finns och sticker till en lite tips ibland. Jag har däremot åkt på försäsongsläger med en, i mina ögon, väldigt duktig svensk instruktör. Lägret är 3 dagar och gruppen är på max 6 personer. Det blir en hel del filmning och tekniksnack och min åkning har verkligen utvecklats och åkglädjen ökat. Det är dock 100% fokus på skidåkning, ingen after ski eller dyl. och man åker från att systemet öppnar tills det stänger. Här finns mer info: [URL]http://youturn.eu/Forstasidor/forsasongslager.html[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Intensivkurs, skidskola för vuxen
Tillbaka
Topp