Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Internationell syn på åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skare" data-source="post: 1047675" data-attributes="member: 33054"><p>Jag tror att den svenska, samma med norska, synen på Åre är att byn/ skidåkningen är den bästa skidsemesterupplevelsen man kan finna i Skandinavien. Mest likt Alperna, men mycket lättare att ta sig dit. Samma sak för ryssarna (som nästan uteslutande bor i St Petersburg, åker båt från Helsingfors). Finnarna hamnar i samma kategori. Relativt smidigt att åka till Åre.</p><p></p><p>Utanför dessa har Åre nästan inga gäster. Några få danskar som åker chartrat tåg? Genom åren har det försökts med engelsmän, men skidåkning/ väder/ prisnivå har inte lockat dem att återkomma. </p><p></p><p>Jag tror inte att det är någon idé att ställa frågan på TGR. Åre har för dålig skidåkning internationellt sett för att locka den typ av skidåkare som hänger där (med undantag för de länder jag räknade upp, som har nära till Åre). Men Åre är bäst i Skandinavien, har förbättrat mycket under de 24 år jag bott här. De som jobbar med turismen i Åre ska vara stolta för den utvecklingen, men på intet sätt tro att Åre är en skidort i internationell klass. När Åre nämns i internationella sammanhang är det med alpina tävlingar, eller i undantagsfall som häromåret när Åre vann ett "internationellt turistpris", men det visade sig vara i kategorin "svenska skidorter".</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skare, post: 1047675, member: 33054"] Jag tror att den svenska, samma med norska, synen på Åre är att byn/ skidåkningen är den bästa skidsemesterupplevelsen man kan finna i Skandinavien. Mest likt Alperna, men mycket lättare att ta sig dit. Samma sak för ryssarna (som nästan uteslutande bor i St Petersburg, åker båt från Helsingfors). Finnarna hamnar i samma kategori. Relativt smidigt att åka till Åre. Utanför dessa har Åre nästan inga gäster. Några få danskar som åker chartrat tåg? Genom åren har det försökts med engelsmän, men skidåkning/ väder/ prisnivå har inte lockat dem att återkomma. Jag tror inte att det är någon idé att ställa frågan på TGR. Åre har för dålig skidåkning internationellt sett för att locka den typ av skidåkare som hänger där (med undantag för de länder jag räknade upp, som har nära till Åre). Men Åre är bäst i Skandinavien, har förbättrat mycket under de 24 år jag bott här. De som jobbar med turismen i Åre ska vara stolta för den utvecklingen, men på intet sätt tro att Åre är en skidort i internationell klass. När Åre nämns i internationella sammanhang är det med alpina tävlingar, eller i undantagsfall som häromåret när Åre vann ett "internationellt turistpris", men det visade sig vara i kategorin "svenska skidorter". [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Internationell syn på åre?
Tillbaka
Topp