Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Internationell syn på åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1047710" data-attributes="member: 118552"><p>Helt fel att det skulle vara en internationell atmosfär i Åre? Ja, inte vet jag, jag bara citerar från Skistars websida och har inte uttalat någon skepticism angående detta.</p><p>Vad säger Åreborna? Är det internationell atmosfär i denna lilla "Alpby"? </p><p>Uppgiften om den stora andelen utländska gäster motsäger också den lite pessimistiska syn på Åre internationella rykte som återfinns på sina håll ovan. </p><p>Förvisso måste Åre vara välkänt för alla dessa utländska besökare. Men statistik är som den är, det hela hänger ofta på vilken definition som används för de olika kategorierna. Vad är en "besökare" i denna statistik? Räknas ett besök över dagen? Räknas en övernattning med samma vikt som säg sju övernattningar? Sommar - vinter? </p><p>Ja, svaret på dessa frågor blir svårt att få ur Skistar.</p><p></p><p>Lite mer häpnadsväckande kanske är försäkran om att en "unik kombination" finns i Åre. Vilken är då denna kombination? Jo, "skidåkning och nöje". Här känns det ändå befogat med ett litet frågetecken, finns detta ingen annanstans? Redan mina begränsade erfarenheter från Alperna motsäger detta, denna kombination står att finna</p><p>på andra orter!</p><p></p><p>Varför jag gnäller över Åre? Ja, jag tycker mig ha blivit skinnad av turistindustrin där! För turistindustrin i Åre är en besökare bara en plånbok på två ben!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1047710, member: 118552"] Helt fel att det skulle vara en internationell atmosfär i Åre? Ja, inte vet jag, jag bara citerar från Skistars websida och har inte uttalat någon skepticism angående detta. Vad säger Åreborna? Är det internationell atmosfär i denna lilla "Alpby"? Uppgiften om den stora andelen utländska gäster motsäger också den lite pessimistiska syn på Åre internationella rykte som återfinns på sina håll ovan. Förvisso måste Åre vara välkänt för alla dessa utländska besökare. Men statistik är som den är, det hela hänger ofta på vilken definition som används för de olika kategorierna. Vad är en "besökare" i denna statistik? Räknas ett besök över dagen? Räknas en övernattning med samma vikt som säg sju övernattningar? Sommar - vinter? Ja, svaret på dessa frågor blir svårt att få ur Skistar. Lite mer häpnadsväckande kanske är försäkran om att en "unik kombination" finns i Åre. Vilken är då denna kombination? Jo, "skidåkning och nöje". Här känns det ändå befogat med ett litet frågetecken, finns detta ingen annanstans? Redan mina begränsade erfarenheter från Alperna motsäger detta, denna kombination står att finna på andra orter! Varför jag gnäller över Åre? Ja, jag tycker mig ha blivit skinnad av turistindustrin där! För turistindustrin i Åre är en besökare bara en plånbok på två ben! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Internationell syn på åre?
Tillbaka
Topp