Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Åre
Internationell syn på åre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 1047720" data-attributes="member: 118552"><p>[USER=13863]@Mountain_Man[/USER],</p><p> [USER=13861]@Glisseur[/USER]</p><p></p><p>Ser att jag fick svar på mitt inlägg medans jag skrev det av Glisseur... Vi får tacka för den franka analysen av Skistars påståenden. Sen får man komma ihåg när det gäller skidåkningsdagar att Glisseur bor i Åre och kan välja sina dagar efter väder och vind och kanske även efter sportlovsveckor mm... En vanlig turist har bokat sin dyra vistelse i förhand och sitter där vackert med snorfulla backar och dito stockholmare (eller ännu värre) i baren...</p><p></p><p>Det är klart att jag framstår som naiv om jag verkar inbilla mig att de 13 familjer (eller hur många de nu är) i Zermatt bryr sig ett dugg mer om mig som turist än vad skistar gör i Åre. Men dom lyckas ändå ge intryck av det, och det är det dom säljer, eller hur. </p><p>Sen kan man lätt räkna ut kostnaden för liftkorten, i Zermatt kostar det en tusing mer för en vecka, internationella kortet... en liten räkneövning blir då kostnaden per åkbar sträcka och dag... lite dyrare i Åre va? Och i Zermatt då behöver man inte åka buss heller utan från 1300 upp till 3700 och ner till Valtournanche och tillbaka till Gornergrat och så vidare... </p><p>Nu finns det också förstås (mycket) billigare orter i Alperna, som alla vet, naturligtvis har båda ni bergsmän sett mer av Alperna och staterna etc än undertecknad ...</p><p></p><p>Jag känner bara efter att ha tillbringat lite tid i Åre förr i världen, att nu med ett vidare perspektiv så vill jag hälsa alla: </p><p></p><p>ÅK INTE TILL ÅRE ÅK TILL ALPERNA ISTÄLLET DET ÄR ALLTID MER VÄRT!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 1047720, member: 118552"] [USER=13863]@Mountain_Man[/USER], [USER=13861]@Glisseur[/USER] Ser att jag fick svar på mitt inlägg medans jag skrev det av Glisseur... Vi får tacka för den franka analysen av Skistars påståenden. Sen får man komma ihåg när det gäller skidåkningsdagar att Glisseur bor i Åre och kan välja sina dagar efter väder och vind och kanske även efter sportlovsveckor mm... En vanlig turist har bokat sin dyra vistelse i förhand och sitter där vackert med snorfulla backar och dito stockholmare (eller ännu värre) i baren... Det är klart att jag framstår som naiv om jag verkar inbilla mig att de 13 familjer (eller hur många de nu är) i Zermatt bryr sig ett dugg mer om mig som turist än vad skistar gör i Åre. Men dom lyckas ändå ge intryck av det, och det är det dom säljer, eller hur. Sen kan man lätt räkna ut kostnaden för liftkorten, i Zermatt kostar det en tusing mer för en vecka, internationella kortet... en liten räkneövning blir då kostnaden per åkbar sträcka och dag... lite dyrare i Åre va? Och i Zermatt då behöver man inte åka buss heller utan från 1300 upp till 3700 och ner till Valtournanche och tillbaka till Gornergrat och så vidare... Nu finns det också förstås (mycket) billigare orter i Alperna, som alla vet, naturligtvis har båda ni bergsmän sett mer av Alperna och staterna etc än undertecknad ... Jag känner bara efter att ha tillbringat lite tid i Åre förr i världen, att nu med ett vidare perspektiv så vill jag hälsa alla: ÅK INTE TILL ÅRE ÅK TILL ALPERNA ISTÄLLET DET ÄR ALLTID MER VÄRT! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Åre
Internationell syn på åre?
Tillbaka
Topp