Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Internationella brantåkar-kvinnodagen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 16596" data-attributes="member: 13863"><p>Trist är vad det är att Brantåkning är en så "grabbig" sport. Man kan ju verkligen undra varför så få tjejer förstår meningen med att i hög hastighet kasta sig utför okända bergsluttningar om och om igen... Eller är det bara rent och skärt sunt förnuft som får dem att hålla sig borta? </p><p></p><p>För med handen på hjärtat, för en utomstående betraktare måste utförsåkning vara en sällsynt meningslös aktivitet, fullt i klass med fotboll och hockey. Överhuvudtaget inget av nytta produceras!</p><p></p><p>Eller är det helt enkelt så att de flesta tjejer inte finner någon njutning eller mening i adrenalinkickande fysiska aktiviteter??? </p><p></p><p>Risken är också överhängande att potentiella brantåkartjejer blir ganska "trötta" på den extremt grabbiga inställning som råder i brantåkarkollektivet och därför vänder sin fokusering åt alternativa riktningar på ett ganska tidigt stadie. Det gäller därför att med största varsamhet locka in tjejerna och åtminstone hålla uppe ett sken av mogenhet... </p><p></p><p>För ögonblicket vet jag inte hur detta skall vara möjligt, men jag återkommer när jag hunnit tänka igenom situationen mer noggrannt. Jag är dock definitivt redo att gå i täten för alla aktiviteter som kan locka fler tjejer till branterna!</p><p></p><p>That´s all kids! / MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 16596, member: 13863"] Trist är vad det är att Brantåkning är en så "grabbig" sport. Man kan ju verkligen undra varför så få tjejer förstår meningen med att i hög hastighet kasta sig utför okända bergsluttningar om och om igen... Eller är det bara rent och skärt sunt förnuft som får dem att hålla sig borta? För med handen på hjärtat, för en utomstående betraktare måste utförsåkning vara en sällsynt meningslös aktivitet, fullt i klass med fotboll och hockey. Överhuvudtaget inget av nytta produceras! Eller är det helt enkelt så att de flesta tjejer inte finner någon njutning eller mening i adrenalinkickande fysiska aktiviteter??? Risken är också överhängande att potentiella brantåkartjejer blir ganska "trötta" på den extremt grabbiga inställning som råder i brantåkarkollektivet och därför vänder sin fokusering åt alternativa riktningar på ett ganska tidigt stadie. Det gäller därför att med största varsamhet locka in tjejerna och åtminstone hålla uppe ett sken av mogenhet... För ögonblicket vet jag inte hur detta skall vara möjligt, men jag återkommer när jag hunnit tänka igenom situationen mer noggrannt. Jag är dock definitivt redo att gå i täten för alla aktiviteter som kan locka fler tjejer till branterna! That´s all kids! / MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Internationella brantåkar-kvinnodagen
Tillbaka
Topp