Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Internationella brantåkar-kvinnodagen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 16598" data-attributes="member: 14483"><p>Kan vara som du säger MM</p><p></p><p>Men de kvinnor som har delar brantare upplevelser tillsammans med mig har i de allra flesta fall både njutit av den fysiska aktiviteten samt av den euforiska kick som brukar avsluta en dylika sammankomst. Och trots att jag är en klämmig gosse med barnasinnet kvar har jag lyckats att hålla kvar en brant madam i bra många år nu. </p><p></p><p>Jag tror inte att brantåkarklientelet är de som skrämmer bort kvinnorna från berget, snarare tvärt om. Det finns en uppsjö av tjejer som attraheras av branta grabber och våra upptåg. Men problemet är att flertalet av dessa kvinnor inte har lika stor grad av branthet i blodet. Visst de kan vara tjusiga förpackningar och glimmande ögon men när det skall brottas på berget sitter de snällt kvar nere på cafét och läser Cosmopolitan och räknar kalorier.</p><p></p><p></p><p>Nej, jag tror att en del av problemet är att den manliga delen av brantåkarklientelet är lätt att förblinda för suktande flackåkerskor. Vi måste stå upp bättre och se förbi de blonda lockarna, djupa urringningar och kämpa oss fram till de bord där kvinnor med brant karaktär bedriver upptåg och drar fingerkrok.</p><p>Sedan kan man ju bara uppmana den tappra och högt eftertraktade skara brantåkerskor att knäppa upp en knapp extra i blusen och dra av ett inbjudande leende när man knallar förbi.</p><p></p><p>Mes</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 16598, member: 14483"] Kan vara som du säger MM Men de kvinnor som har delar brantare upplevelser tillsammans med mig har i de allra flesta fall både njutit av den fysiska aktiviteten samt av den euforiska kick som brukar avsluta en dylika sammankomst. Och trots att jag är en klämmig gosse med barnasinnet kvar har jag lyckats att hålla kvar en brant madam i bra många år nu. Jag tror inte att brantåkarklientelet är de som skrämmer bort kvinnorna från berget, snarare tvärt om. Det finns en uppsjö av tjejer som attraheras av branta grabber och våra upptåg. Men problemet är att flertalet av dessa kvinnor inte har lika stor grad av branthet i blodet. Visst de kan vara tjusiga förpackningar och glimmande ögon men när det skall brottas på berget sitter de snällt kvar nere på cafét och läser Cosmopolitan och räknar kalorier. Nej, jag tror att en del av problemet är att den manliga delen av brantåkarklientelet är lätt att förblinda för suktande flackåkerskor. Vi måste stå upp bättre och se förbi de blonda lockarna, djupa urringningar och kämpa oss fram till de bord där kvinnor med brant karaktär bedriver upptåg och drar fingerkrok. Sedan kan man ju bara uppmana den tappra och högt eftertraktade skara brantåkerskor att knäppa upp en knapp extra i blusen och dra av ett inbjudande leende när man knallar förbi. Mes [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Internationella brantåkar-kvinnodagen
Tillbaka
Topp