Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Internationella brantåkar-kvinnodagen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 16606" data-attributes="member: 13863"><p>Styrkt av ovanstående kvinnliga inlägg vågar jag mig nu på att ge några förslag till trix för att öka den kvinnliga fägringen i de hårresande branterna.</p><p></p><p>1. Självförtroende</p><p>Chansen att öka en kvinnas självförtroende genom att utsätta henne för brutala faror är i de flesta fall omöjligt (naturligtsvis finns det undantag som bekräftar regeln, undertecknad har två i familjen...). Därför måste självförtroende ökas genom systematiskt och välplanerat arbete. Som MAN måste man då vara ofattbart (för en man) lyhörd och verkligen koncentrera sig på att inte glänsa utan anpassa både tempo, branthet och svårighet till kvinnans dagskapacitet. Det måste helt enkelt vara roligt! Genom att då och då själv komma till korta (typ ramla) kan man lyfta upp kvinnans självförtroende och på detta sätt leda henne in på den branta vägen. Detta kan ta tid och tålamod är en dygd. (De våghalsiga utflykterna får man som man spara tills man är ensam...)</p><p></p><p>2. Utrustning</p><p>Se till att den aktuella kvinnan har en mycket bra utrustning (gärna bättre än din) som perfekt matchar dagens uppgift. Välvallat och välslipat är nyckelord. Jag har tidigare nämnt att man skall vara lyhörd, glöm detta i utrustningsfallet. Vanligt är att kvinnan säger. -Nej, jag behöver inte så där fin utrustning. Skit i henne i detta avseende och köp det bästa!</p><p></p><p>3. Ödmjukhet</p><p>När nu kvinnan efter månader (år...) av träget arbete från mannen kastar sig utför de allra mest hårresande branterna i en hastighet som får även den mest eldfängde herre att höja på ögonbrynen kommer den absolut hårdaste prövningen av alla. Ödmjukhet, insikten att en kvinna faktiskt kan vara riktigt sjuhelveteiskt bra i denna av de absolut manligaste sporterna. Många männ blir då riktigt sura och kan inte hantera att deras manlighet prövas. Trixet är då att vara ödmjuk, hänga på så gott man kan och berömma kvinnan för hur duktigt hon åker. (Sen får man tjuvträna så fort chans ges!)</p><p></p><p>That´s all! / MM</p><p></p><p>PS! För att inte framstå som den mansgris jag otvivelaktigt är vill jag påpeka att förhållandet mentor/adept lika gärna kan vara kvinna/kvinna, man/man och kvinna/man! Observera att jag nu endast relaterar till under-ski, inter till before-ski eller after-ski (även om ovanstående varianter frekvent förekommer även i dessa fall). Har jag uttryckt mig klart? DS. ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 16606, member: 13863"] Styrkt av ovanstående kvinnliga inlägg vågar jag mig nu på att ge några förslag till trix för att öka den kvinnliga fägringen i de hårresande branterna. 1. Självförtroende Chansen att öka en kvinnas självförtroende genom att utsätta henne för brutala faror är i de flesta fall omöjligt (naturligtsvis finns det undantag som bekräftar regeln, undertecknad har två i familjen...). Därför måste självförtroende ökas genom systematiskt och välplanerat arbete. Som MAN måste man då vara ofattbart (för en man) lyhörd och verkligen koncentrera sig på att inte glänsa utan anpassa både tempo, branthet och svårighet till kvinnans dagskapacitet. Det måste helt enkelt vara roligt! Genom att då och då själv komma till korta (typ ramla) kan man lyfta upp kvinnans självförtroende och på detta sätt leda henne in på den branta vägen. Detta kan ta tid och tålamod är en dygd. (De våghalsiga utflykterna får man som man spara tills man är ensam...) 2. Utrustning Se till att den aktuella kvinnan har en mycket bra utrustning (gärna bättre än din) som perfekt matchar dagens uppgift. Välvallat och välslipat är nyckelord. Jag har tidigare nämnt att man skall vara lyhörd, glöm detta i utrustningsfallet. Vanligt är att kvinnan säger. -Nej, jag behöver inte så där fin utrustning. Skit i henne i detta avseende och köp det bästa! 3. Ödmjukhet När nu kvinnan efter månader (år...) av träget arbete från mannen kastar sig utför de allra mest hårresande branterna i en hastighet som får även den mest eldfängde herre att höja på ögonbrynen kommer den absolut hårdaste prövningen av alla. Ödmjukhet, insikten att en kvinna faktiskt kan vara riktigt sjuhelveteiskt bra i denna av de absolut manligaste sporterna. Många männ blir då riktigt sura och kan inte hantera att deras manlighet prövas. Trixet är då att vara ödmjuk, hänga på så gott man kan och berömma kvinnan för hur duktigt hon åker. (Sen får man tjuvträna så fort chans ges!) That´s all! / MM PS! För att inte framstå som den mansgris jag otvivelaktigt är vill jag påpeka att förhållandet mentor/adept lika gärna kan vara kvinna/kvinna, man/man och kvinna/man! Observera att jag nu endast relaterar till under-ski, inter till before-ski eller after-ski (även om ovanstående varianter frekvent förekommer även i dessa fall). Har jag uttryckt mig klart? DS. ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Internationella brantåkar-kvinnodagen
Tillbaka
Topp