Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Internationella brantåkar-kvinnodagen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MattiasN" data-source="post: 16612" data-attributes="member: 14535"><p>Mycket intressant debatt, synd att det bara var en endaste "brantåkande" kvinna som kunde vara med. Tänker lite på det här med kvinnor som inte vågar är rädda för att göra bort sig och behöver lotsas in i denna världen av djup snö och pirrframkallande branter. Tänk ett steg till o ni modiga män.</p><p></p><p>Vad kan det bero på att kvinnorna är som de är? Ligger det i generna månntro att tjejer gillar kjolar och grabbar bilar (och fart)? Skulle väl inte tro det. Normalt sett brukar det ta några tusentals år innan generna förändras, bilarna har funnits i hundra och kjolarna lite till. Nja, men det är väl ändå så att mannen alltid dragits till fara och action. Jag menar det var ju vi som jagade mat när kvinnorna tog hand om barnen där på stenåldern. Därför skulle det vara jämförbart att släpa hem en klubbad jätteälg, och åka brantaste rännan, allt för att imponera och i förlängningen få åtnjuta könsförströelse på tu man hand (där den ena man förmodligen är kvinna). Samtidigt säger ni själva att det omvända gäller, ni skulle vara omåttligt impade av en "brantåkarkvinna". Då funkar inte teorin om att det är urringning som gäller åt det ena hållet och tuffhet åt det andra.</p><p></p><p>Nej, genetiska och biologiska teorier ger jag inte mycket för. Tänk er istället vad som skulle hända om vi från början sa till flickorna (för nu talar jag om barn), inte ska du gråta som är så modig och stark. Och till pojkarna, visst ska du ha klänning på dig till dagis om du vill. Frågade flickan, ska du följa med pappa och titta på folkrace? Och lät grabben sitta hemma och leka med barbiedockan (om han vill förstås). Jämlik och alltid uppmuntrande uppfostran är det enda som kan ge oss en bättre könsfördelning på berget.</p><p></p><p>Jag anser med andra ord att det ska böjas i tid det som böjt ska bli. </p><p></p><p>/Mammas pojke/</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MattiasN, post: 16612, member: 14535"] Mycket intressant debatt, synd att det bara var en endaste "brantåkande" kvinna som kunde vara med. Tänker lite på det här med kvinnor som inte vågar är rädda för att göra bort sig och behöver lotsas in i denna världen av djup snö och pirrframkallande branter. Tänk ett steg till o ni modiga män. Vad kan det bero på att kvinnorna är som de är? Ligger det i generna månntro att tjejer gillar kjolar och grabbar bilar (och fart)? Skulle väl inte tro det. Normalt sett brukar det ta några tusentals år innan generna förändras, bilarna har funnits i hundra och kjolarna lite till. Nja, men det är väl ändå så att mannen alltid dragits till fara och action. Jag menar det var ju vi som jagade mat när kvinnorna tog hand om barnen där på stenåldern. Därför skulle det vara jämförbart att släpa hem en klubbad jätteälg, och åka brantaste rännan, allt för att imponera och i förlängningen få åtnjuta könsförströelse på tu man hand (där den ena man förmodligen är kvinna). Samtidigt säger ni själva att det omvända gäller, ni skulle vara omåttligt impade av en "brantåkarkvinna". Då funkar inte teorin om att det är urringning som gäller åt det ena hållet och tuffhet åt det andra. Nej, genetiska och biologiska teorier ger jag inte mycket för. Tänk er istället vad som skulle hända om vi från början sa till flickorna (för nu talar jag om barn), inte ska du gråta som är så modig och stark. Och till pojkarna, visst ska du ha klänning på dig till dagis om du vill. Frågade flickan, ska du följa med pappa och titta på folkrace? Och lät grabben sitta hemma och leka med barbiedockan (om han vill förstås). Jämlik och alltid uppmuntrande uppfostran är det enda som kan ge oss en bättre könsfördelning på berget. Jag anser med andra ord att det ska böjas i tid det som böjt ska bli. /Mammas pojke/ [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Internationella brantåkar-kvinnodagen
Tillbaka
Topp