Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Internet under säsongen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Thomas_E" data-source="post: 347507" data-attributes="member: 75209"><p>Jag ska säsonga i vinter och är sugen på att ha någon form av internetanslutning för att bland annat hålla kontakt med vänner i Sverige etc. Hoppas det finns någon skibum som kan ge ett seriöst svar utan att säga att skibums inte behöver internet. </p><p></p><p>Antar att det finns några som har haft internet när ni säsongat. Hur har ni gjort? Vad fick ni betala etc?</p><p></p><p>Eftersom det med största sannolikhet inte finns internet indraget i lägenheten sedan tidigare så får man lösa det på annat sätt.</p><p></p><p>Skaffa typ adsl via telefonjacket. Det borde väl vara genomförbart trots att man bor i en liten skidort? Eller krävs det något speciellt av lägenheten/omgivningen förrutom ett telejack? </p><p></p><p>Köpa ett 3G kort i landet där man ska säsonga så man får lokala avgifter. Nackdelen är bindningstiden som gör att man betalar för minst ett år och använder det i 5 månader. Det är ju oanvändbart väl tillbaka i Sverige pga de höga utlandskostnaderna.</p><p></p><p>Köpa ett 3G kort i Sverige och surfa utomlands. Fördelen är att man kan utnyttja kortet under hela bindningstiden. Nackdelen är att kostnaden för att surfa utomlands antagligen är svinhög, dvs oanvändbart. Finns det någon svensk operatör som erbjuder ett fast pris för att surfa obegränsat i utlandet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Thomas_E, post: 347507, member: 75209"] Jag ska säsonga i vinter och är sugen på att ha någon form av internetanslutning för att bland annat hålla kontakt med vänner i Sverige etc. Hoppas det finns någon skibum som kan ge ett seriöst svar utan att säga att skibums inte behöver internet. Antar att det finns några som har haft internet när ni säsongat. Hur har ni gjort? Vad fick ni betala etc? Eftersom det med största sannolikhet inte finns internet indraget i lägenheten sedan tidigare så får man lösa det på annat sätt. Skaffa typ adsl via telefonjacket. Det borde väl vara genomförbart trots att man bor i en liten skidort? Eller krävs det något speciellt av lägenheten/omgivningen förrutom ett telejack? Köpa ett 3G kort i landet där man ska säsonga så man får lokala avgifter. Nackdelen är bindningstiden som gör att man betalar för minst ett år och använder det i 5 månader. Det är ju oanvändbart väl tillbaka i Sverige pga de höga utlandskostnaderna. Köpa ett 3G kort i Sverige och surfa utomlands. Fördelen är att man kan utnyttja kortet under hela bindningstiden. Nackdelen är att kostnaden för att surfa utomlands antagligen är svinhög, dvs oanvändbart. Finns det någon svensk operatör som erbjuder ett fast pris för att surfa obegränsat i utlandet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Internet under säsongen
Tillbaka
Topp