Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Internet under säsongen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blizzy" data-source="post: 347509" data-attributes="member: 53949"><p>Jag förstår din fråga, men uppgifterna kring den är ju ganska difusa. </p><p>I vilket land och ort ska du vara?</p><p>Och vilken hastighet är du ute efter?</p><p></p><p>Under min första säsong i Tignes, Fr använde vi oss av internetcafer och barer med wifi. Under andra säsongen fick vi tag på wifi i lägenheten via vår hyresvärd som bodde 2 lgh bort. Så lättast är ju att leta upp nån wifi hotspot o bara tatta på den, men det blir ju inte särskilt snabbt.</p><p>Sen va de gäller 3G så är det inte alls lika utbyggt utomlands som det är i Sverige (en av anledningarna till att iPhone inte fick 3g i sin amerikanska version var ju för att edge är större än 3g där.. o edge är ju såå 2002)....</p><p>Hur som, räkna inte med att kunna hitta turbo-3g eller ens vanligt till "normala" priser.</p><p>ADSL i huset som du fixar själv känns inte heller så lätt om du inte är i nån stor skidort där de har de installerat. Och ja, det krävs mer än ett telejack för att ha adsl (men de e ju från operatörens sida).</p><p></p><p>Så ska du ha billigt internet utan att lägga ner så mkt arbete på det så ta me dig din laptop o leta upp nån hotspot i en bar..</p><p>Har du ingen laptop får du väl klara dig på vanliga internetcafeer som alla andra, men de blir dyrt i längden...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blizzy, post: 347509, member: 53949"] Jag förstår din fråga, men uppgifterna kring den är ju ganska difusa. I vilket land och ort ska du vara? Och vilken hastighet är du ute efter? Under min första säsong i Tignes, Fr använde vi oss av internetcafer och barer med wifi. Under andra säsongen fick vi tag på wifi i lägenheten via vår hyresvärd som bodde 2 lgh bort. Så lättast är ju att leta upp nån wifi hotspot o bara tatta på den, men det blir ju inte särskilt snabbt. Sen va de gäller 3G så är det inte alls lika utbyggt utomlands som det är i Sverige (en av anledningarna till att iPhone inte fick 3g i sin amerikanska version var ju för att edge är större än 3g där.. o edge är ju såå 2002).... Hur som, räkna inte med att kunna hitta turbo-3g eller ens vanligt till "normala" priser. ADSL i huset som du fixar själv känns inte heller så lätt om du inte är i nån stor skidort där de har de installerat. Och ja, det krävs mer än ett telejack för att ha adsl (men de e ju från operatörens sida). Så ska du ha billigt internet utan att lägga ner så mkt arbete på det så ta me dig din laptop o leta upp nån hotspot i en bar.. Har du ingen laptop får du väl klara dig på vanliga internetcafeer som alla andra, men de blir dyrt i längden... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Internet under säsongen
Tillbaka
Topp