Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Internetbaserade lavinkurser
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jebbor" data-source="post: 247833"><p>Tjenare allihopa. </p><p></p><p>Som de flesta på freeride så älskar jag offpist. Åker alltid med den utrustning som behövs dvs sändare, spade, sond. Har vetskapen om hur den ska använadas och har använt den i riktiga förhållanden men jag har ingen större kunskap om förhållanden som snödjup, vind, lutning etc. Eftersom jag är skåning och inte har nära till någon ort där det finns lavinkurser så undrar jag om det finns någon "lavinskola" eller liknande på internet. Jag kan ju alltid söka upp massor av information om ämnet på nätet men hade gärna fått en "riktig" utbildning. Då menar jag en teoretisk då jag vet att det bästa hade varit att åka ut i en backe och studera det i verkligheten men att det alternativet inte är aktuellt just nu.</p><p></p><p>Någon som vet något om detta?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jebbor, post: 247833"] Tjenare allihopa. Som de flesta på freeride så älskar jag offpist. Åker alltid med den utrustning som behövs dvs sändare, spade, sond. Har vetskapen om hur den ska använadas och har använt den i riktiga förhållanden men jag har ingen större kunskap om förhållanden som snödjup, vind, lutning etc. Eftersom jag är skåning och inte har nära till någon ort där det finns lavinkurser så undrar jag om det finns någon "lavinskola" eller liknande på internet. Jag kan ju alltid söka upp massor av information om ämnet på nätet men hade gärna fått en "riktig" utbildning. Då menar jag en teoretisk då jag vet att det bästa hade varit att åka ut i en backe och studera det i verkligheten men att det alternativet inte är aktuellt just nu. Någon som vet något om detta? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Internetbaserade lavinkurser
Tillbaka
Topp