Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Intresse för frågetråd med skidinstruktör i Österrike?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coolalexcool" data-source="post: 1076167" data-attributes="member: 140105"><p>Tjääna Brunnen!</p><p>Det vet du att jag typ har!</p><p>Företaget Snowminds var oerhört duktiga på att stötta och hjälpa en genom den utmanande och främmande processen att utbilda sig till Skid/snowboard instruktör. De såg till att varenda steg på vägen var hanterbart och fanns vid ens sida så fort man undrade något.</p><p>Exempel: under kurstiden så använde jag alldeles for stora och gamla pjäxor vid ledde till att mina smalben svullnade upp så mycket att jag var tvungen att ligga i säng i 3-4 dagar. De hjälpte mig att boka om kursdagar så att jag skulle kunna göra klart allting och körde mig fram och tillbaka till doktorn för penicillin. </p><p>De är också väldigt duktiga på att skapa en gruppkänsla i gruppen man tar kursen med, vilket i mitt fall var med 100 Danskar, så att köra utan en kompis är inget att vara nervös över.</p><p>Ja, du betalar en summa så fixar de allt. Det du måste göra är att åka till platsen i Danmark där bussen går från. Du får garanterat jobb även om du inte klarar utbildningen vilket ca 5-10% i vår grupp inte gjorde.</p><p>Ska du ta utbildningen i Österrike så bör du kunna lite Tyska. Om du börjar plugga Tyska nu på egen hand och ser till att plugga flera dagar i veckan så kommer du upp till en tillräckligt hög nivå för det som krävs, vilket inte är speciellt hög alls. Att åka med en Dansk grupp är lite utmanande då man inte förstår allt de säger. Snowminds hjälper däremot till oerhört mycket och ser till så att man aldrig missar viktig information. De andra i gruppen är också villiga att prata engelska eftersom det precis som för de flesta Svenskar inte är speciellt svårt.</p><p>Du kan slippa allt problem med språk genom att åka till Kanada med företaget vilket nu är möjligt. För båda dessa alternativ tar de rätt så mycket betalt men jag tyckte att det var värt det för att få hjälp in i branchen. Det kostar förmodligen mer att åka till Kanada.</p><p>Skidåkningen i Kanada har jag hört kan vara oroligt bra men jag vet att lönen däremot är oerhört dålig. Därför har jag personligen valt att inte åka till Kanada än.</p><p>Jag har inte hört om något liknande Svenskt företag.</p><p>Hör av dig om du undrar nå mer yo</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coolalexcool, post: 1076167, member: 140105"] Tjääna Brunnen! Det vet du att jag typ har! Företaget Snowminds var oerhört duktiga på att stötta och hjälpa en genom den utmanande och främmande processen att utbilda sig till Skid/snowboard instruktör. De såg till att varenda steg på vägen var hanterbart och fanns vid ens sida så fort man undrade något. Exempel: under kurstiden så använde jag alldeles for stora och gamla pjäxor vid ledde till att mina smalben svullnade upp så mycket att jag var tvungen att ligga i säng i 3-4 dagar. De hjälpte mig att boka om kursdagar så att jag skulle kunna göra klart allting och körde mig fram och tillbaka till doktorn för penicillin. De är också väldigt duktiga på att skapa en gruppkänsla i gruppen man tar kursen med, vilket i mitt fall var med 100 Danskar, så att köra utan en kompis är inget att vara nervös över. Ja, du betalar en summa så fixar de allt. Det du måste göra är att åka till platsen i Danmark där bussen går från. Du får garanterat jobb även om du inte klarar utbildningen vilket ca 5-10% i vår grupp inte gjorde. Ska du ta utbildningen i Österrike så bör du kunna lite Tyska. Om du börjar plugga Tyska nu på egen hand och ser till att plugga flera dagar i veckan så kommer du upp till en tillräckligt hög nivå för det som krävs, vilket inte är speciellt hög alls. Att åka med en Dansk grupp är lite utmanande då man inte förstår allt de säger. Snowminds hjälper däremot till oerhört mycket och ser till så att man aldrig missar viktig information. De andra i gruppen är också villiga att prata engelska eftersom det precis som för de flesta Svenskar inte är speciellt svårt. Du kan slippa allt problem med språk genom att åka till Kanada med företaget vilket nu är möjligt. För båda dessa alternativ tar de rätt så mycket betalt men jag tyckte att det var värt det för att få hjälp in i branchen. Det kostar förmodligen mer att åka till Kanada. Skidåkningen i Kanada har jag hört kan vara oroligt bra men jag vet att lönen däremot är oerhört dålig. Därför har jag personligen valt att inte åka till Kanada än. Jag har inte hört om något liknande Svenskt företag. Hör av dig om du undrar nå mer yo [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Intresse för frågetråd med skidinstruktör i Österrike?
Tillbaka
Topp