Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Intresse för frågetråd med skidinstruktör i Österrike?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coolalexcool" data-source="post: 1076204" data-attributes="member: 140105"><p>Nej normalt sett så är varje skidskola "independent" och det finns ofta flera skidskolor på varje berg. Snowminds fixar allt, även boende. Jag antar att de kontaktar skidskolan och reder ut allt med dem. Boende varierar mellan varje resort, på vissa ställen är det väldigt hög kvaitet på boendet och på andra inte alls. </p><p>Löner beror på vart du jobbar. Lön är i Kanada generellt väldigt låg, som lvl 1 skulle jag gissa ingångslön på 70kr i timmen. I Österrike beror det på vilken skidskola du arbetar för. Under min första säsong tjänade jag 11k efter skatt och efter hyra oberoende på hur mycket jag jobbade vilket var nice eftersom man visste att man alltid får en hyffsad lön. I Lech Zürs där jag jobbade senast är lönen för lvl 1 ca 120-130 kr i timmen. Det är utan dricks. Jag levde i stort sätt från vecka till vecka enbart på dricks på denna resort då det är mycket "upper class" människor där som har väldigt mycket pengar att göra av med.</p><p>Ja man får ett pappers certifikat när man klarat kursen. När du söker jobb tar du kort på certifikatet och skickar iväg det med ditt cv.</p><p></p><p>No probs!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coolalexcool, post: 1076204, member: 140105"] Nej normalt sett så är varje skidskola "independent" och det finns ofta flera skidskolor på varje berg. Snowminds fixar allt, även boende. Jag antar att de kontaktar skidskolan och reder ut allt med dem. Boende varierar mellan varje resort, på vissa ställen är det väldigt hög kvaitet på boendet och på andra inte alls. Löner beror på vart du jobbar. Lön är i Kanada generellt väldigt låg, som lvl 1 skulle jag gissa ingångslön på 70kr i timmen. I Österrike beror det på vilken skidskola du arbetar för. Under min första säsong tjänade jag 11k efter skatt och efter hyra oberoende på hur mycket jag jobbade vilket var nice eftersom man visste att man alltid får en hyffsad lön. I Lech Zürs där jag jobbade senast är lönen för lvl 1 ca 120-130 kr i timmen. Det är utan dricks. Jag levde i stort sätt från vecka till vecka enbart på dricks på denna resort då det är mycket "upper class" människor där som har väldigt mycket pengar att göra av med. Ja man får ett pappers certifikat när man klarat kursen. När du söker jobb tar du kort på certifikatet och skickar iväg det med ditt cv. No probs! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Intresse för frågetråd med skidinstruktör i Österrike?
Tillbaka
Topp