Intressekoll för Big air tävling i Huså!

Chilla

Aktiv medlem
Hallooj Freeride. vi är riktigt sugnq på att anordna en tävling i Big Air, en ny typ av tävling som jag har planerat utifrån åsikter jag hört från åkare jag känner. Tävlingen kommer då se ut så att man under 2 dagar får visa upp det bästa man har för domare som hela tiden kommer att befinna sig vid hoppet.
Detta istället för de 2 timmar åkarna är vana att ha på sig för att visa vad de kan. Anledningen till denna tävlingsform är t. ex att man ska slippa känna någon som helst press på att man bara har ett par åk framför sig att köra bra på om man kanske inte hunnit levererat ännu.
På denna tävling är det då bara att dra till vandrarhemmet och lägga sig och tänka: det går nog bättre imorn. Jag menar alla kan ju ha en dålig dag. Jag tror alltså på mer rättvisa resultat och att en bästa åkare kan krönas med de priser vi kommer ha om intresset visar sig för tävlingen som kommer att bestå av prispengar eller skidor, bräda med mera.

Så om man är sugen på att åka till huså och åka skidor/bräda en helg i vår och ha kul med kompisar men ändå delta i en tävling som är gratis att vara med i och ha fina chanser till riktigt bra priser så måste detta vara THE SHIIIITTTt.
Dessutom kommer hoppet att vara specialbyggt bara för tävlingen och ska byggas med största precision för att få så mycket luft som möjligt med ett så fredligt nedslag som möjligt, Vi tar gärna emot önskemål
Vi kommer att fixa ett paketpris där liftkort och boende under natten ett par hundra meter från backen kommer att ingå och självklart krypa under femhundringen. Grädden på moset eller pricken över i kommer att bestå av Daniel Granberg, filmare för Clean Cut production, vinnare av förra årets freeride video awards Kommer att vara på plats och dokumentera allt av värde och de som kör bäst kommer att synas i clean cuts nästa film.

Sammanfattningsvis kan man säga att detta skulle kunna bli en grymt skön slaskig påskhelg med massa skid- och snowboardåkare som kör precis som en vanlig helg men som har chanser att vinna fina priser!

Skriv gärna vad ni tycker och om ni har några egna idéer eller invändningar så skriv dom!

MVH Björn Daniels, Julius Aspman och Daniel Granberg ( CleanCutproductions)

storlek på hopp tycker jag vi kan diskutera allesammans. men jag skulle önska mellan 15-20m. Vi ska försöka få de att se ut som jons "tornado"hopp men med lite högre landning.. Dock är detta bara något vi fantiserat om men vi ska upp och reka områden i helgen, kan ju höra av oss efter detta!

låter schysst, jag kommer gärna och hänger och dricker öl i solen, för ni garanterar sol eller hur?!!

skulle sjukt gärna villja vara med, men kommer nog inte kunna ta mig till åre då

De kanske går att lösa så att man kör med minibussar från östersund. Detta är ju dock bara i planeringsstadiet så inget är säkert men om de är så att många kan ta sig till östersund men inte längre så ska vi nog kunna lösa detta.

Vi vet inte vilken helg ännu, men någon där det är plusgrader och sol! så framåt påsk, eftersom påsken är relativt tidig denna vinter så kanske vi tar de någon helg efter påsklovet.

Det Låter sjuuukt bra, Bara det inte är någon åldersgräns och det finns ett hopp som är mellan rött och svart och ett STORT... + Att det inte är under FREERIDE Helgen. Så Är jag sjuuukt på!:D

nejdå, ingen freeridehelg här inte! då har man ju annat för sig liksom.. men kanske om man kan göra något direkt efter, vet någon hur datumen ser ut för freeride?

Freeride helgen är mellan den 22-25 april v 16. Skulle vara fett och ha tävlingen mellan påsklovet och freeride helgen eller efter freeridehelgen :)

Skulle vara nice om ni hade tävlingen helgen v15 för oss som har typ 100 mil upp till åre, för då slipper man åka hem på söndagen och sedan upp till åre under freeridehelgen. Då kan man stanna mån-tis & ons och sen shredda freeridehelgen med. Blir sjukt mycket smidigare för oss iallafall =)

JA men jo då tycker jag vi tar och säger vecka 15 då om det passar så jävla bra då så kan ni bo kvar på vandrarhemmet i huså tills freeride om ni inte har bättre för er. fred ut

Tillbaka
Topp