Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="skidmannen" data-source="post: 1319237" data-attributes="member: 35740"><p>För mer renodlad turåkning kan jag tänka mig att överväga Intuition, ca halva vikten och drar inte åt sig fukt. Har turat mycket med intuition och är väl egentligen nöjd. Bara dom är nog trånga när man börjar och man värmer i ugn och inte med ris brukar det bli bra. </p><p>Men dom verkar vara väldigt svåra att få tag i. Finns i UK och USA, typ. Tull, moms och skit, och inte kul om man behöver returnera. Finns det ingen i EU eller Sverige som har fullt sortiment? </p><p></p><p>Nåväl, Gara HV beställda. Blir spännande att prova nånting nytt som är så hajpat. Får väl se hur det känns med gåvinkel innan jag börjar customisera. GFT kanske funkat, men när Zipfit själva tycker att jag borde ha Gara HV eller Freerider så har dom antagligen rätt. Jag har turat rätt mycket med telispjäxor, fram till i år när nya Scarpa kom var bakåtvinkeln på alla rejälare telisar inget att skryta med, men det gick ju ändå. Huvudsaken är att det sitter bra, det är till min lift-setup. Duke PT osv. Jag vill ändå ha möjligheten att gå.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="skidmannen, post: 1319237, member: 35740"] För mer renodlad turåkning kan jag tänka mig att överväga Intuition, ca halva vikten och drar inte åt sig fukt. Har turat mycket med intuition och är väl egentligen nöjd. Bara dom är nog trånga när man börjar och man värmer i ugn och inte med ris brukar det bli bra. Men dom verkar vara väldigt svåra att få tag i. Finns i UK och USA, typ. Tull, moms och skit, och inte kul om man behöver returnera. Finns det ingen i EU eller Sverige som har fullt sortiment? Nåväl, Gara HV beställda. Blir spännande att prova nånting nytt som är så hajpat. Får väl se hur det känns med gåvinkel innan jag börjar customisera. GFT kanske funkat, men när Zipfit själva tycker att jag borde ha Gara HV eller Freerider så har dom antagligen rätt. Jag har turat rätt mycket med telispjäxor, fram till i år när nya Scarpa kom var bakåtvinkeln på alla rejälare telisar inget att skryta med, men det gick ju ändå. Huvudsaken är att det sitter bra, det är till min lift-setup. Duke PT osv. Jag vill ändå ha möjligheten att gå. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Tillbaka
Topp