Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1327576" data-attributes="member: 83225"><p>För att få Zipfiten att fungera har vi ju gjort lite modifieringar av skalen. Så nu stoppade jag i Intuition igen och provade här hemma (japp, måste prova även under åkning i kyla för att veta säkert) och satan vad bekvämt de sitter. Det vi gjort är att slänga ur bottensulan i skalet och sen fick jag hjälp med att göra en kort variant under hälen i skalet och sen la vi en volymdämpande platta under tårna. På så sätt fick vi ner mitten av foten lite. Det räcker inte i Zipfit men verkar räcka gott och väl i Intuition. Så kontentan hittills verkar iaf vara att Zipfit bygger mer på höjden över fotryggen.</p><p></p><p>Absolut måste jag erkänna att hälgreppet och den allmänna tight-heten över bakre delen av foten är betydligt bättre i Zipen men att åka runt och ha ont i fötterna är det liksom inte värt för att sitta fast lite bättre. Sen är det kanske möjligt att bygga på runt hälgreppet lite med foamremsor i Intuition. Nu går det ju dessutom att glida i och ur som om det vore snowjoggers snarare än att dra i och ur innersko hela tiden. Aja, nu får jag vänta en månad troligen innan jag kan stå på snö i pjäxorna nästa gång och testa ifall känslan hemma stämmer...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1327576, member: 83225"] För att få Zipfiten att fungera har vi ju gjort lite modifieringar av skalen. Så nu stoppade jag i Intuition igen och provade här hemma (japp, måste prova även under åkning i kyla för att veta säkert) och satan vad bekvämt de sitter. Det vi gjort är att slänga ur bottensulan i skalet och sen fick jag hjälp med att göra en kort variant under hälen i skalet och sen la vi en volymdämpande platta under tårna. På så sätt fick vi ner mitten av foten lite. Det räcker inte i Zipfit men verkar räcka gott och väl i Intuition. Så kontentan hittills verkar iaf vara att Zipfit bygger mer på höjden över fotryggen. Absolut måste jag erkänna att hälgreppet och den allmänna tight-heten över bakre delen av foten är betydligt bättre i Zipen men att åka runt och ha ont i fötterna är det liksom inte värt för att sitta fast lite bättre. Sen är det kanske möjligt att bygga på runt hälgreppet lite med foamremsor i Intuition. Nu går det ju dessutom att glida i och ur som om det vore snowjoggers snarare än att dra i och ur innersko hela tiden. Aja, nu får jag vänta en månad troligen innan jag kan stå på snö i pjäxorna nästa gång och testa ifall känslan hemma stämmer... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Tillbaka
Topp