Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1328418" data-attributes="member: 83225"><p>Nja! Jag tänkte nog inte ge upp riktigt än. Men nu har jag två skidresor innan jag ska tillbaka till Vemdalen (köpte dem i Skalet) och då blir det återgång till Intuition. Sen i Skalet får vi göra ett sista försök att lösa dem men om de inte är bättre än Intuition efter det så åker de ut. Sen har jag lite svårt för hela idén om att lägga enorm tid på att få det bra. Om en produkt tar en hel vintersäsong att få ordning på så är "kostnaden" liksom orimlig. Utifrån vad alla beskriver så är de så mykcet bättre än Intuition men om Intuition efter en "bakning" är jättebra och det tar Zipfit 20 dagar att ens komma ifatt så är de ju faktiskt inte bättre. De är snarare väldigt mycket sämre. </p><p></p><p>Om man fokuserar på bara fotryggen så skulle jag säga att problemet är att det är för mycket sömmar och material just där skalets kanter ligger. Jag tror tyvärr inte att det materialet kommer att flytta på sig utan det handlar ju om att lösa skalet istället. När det gäller resten så är det ju som du säger att materialet är hårt och därmed skapar tryck på olika ställen (vilket ju är exakt vad man vill undvika). Jag tänker ju inte behöva låta bli löpning tex för att jag har för ont i vissa problemsenor för att linern om nån vecka eller två kanske eventuellt kan tänka sig att släppa efter. Då är det återigen en kass produkt. Hävdar man att man har hög grad av anpassning till fot så stämmer det ju inte om man ska behöva lägga veckor av jobb. </p><p></p><p>Aja, vi får se om de kan lösa det i Skalet men så länge de inte blir minst lika bra som Intuition är så ser jag ingen anledning att fortsätta med dem. Då blir det svindyr fjärrvärme istället...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1328418, member: 83225"] Nja! Jag tänkte nog inte ge upp riktigt än. Men nu har jag två skidresor innan jag ska tillbaka till Vemdalen (köpte dem i Skalet) och då blir det återgång till Intuition. Sen i Skalet får vi göra ett sista försök att lösa dem men om de inte är bättre än Intuition efter det så åker de ut. Sen har jag lite svårt för hela idén om att lägga enorm tid på att få det bra. Om en produkt tar en hel vintersäsong att få ordning på så är "kostnaden" liksom orimlig. Utifrån vad alla beskriver så är de så mykcet bättre än Intuition men om Intuition efter en "bakning" är jättebra och det tar Zipfit 20 dagar att ens komma ifatt så är de ju faktiskt inte bättre. De är snarare väldigt mycket sämre. Om man fokuserar på bara fotryggen så skulle jag säga att problemet är att det är för mycket sömmar och material just där skalets kanter ligger. Jag tror tyvärr inte att det materialet kommer att flytta på sig utan det handlar ju om att lösa skalet istället. När det gäller resten så är det ju som du säger att materialet är hårt och därmed skapar tryck på olika ställen (vilket ju är exakt vad man vill undvika). Jag tänker ju inte behöva låta bli löpning tex för att jag har för ont i vissa problemsenor för att linern om nån vecka eller två kanske eventuellt kan tänka sig att släppa efter. Då är det återigen en kass produkt. Hävdar man att man har hög grad av anpassning till fot så stämmer det ju inte om man ska behöva lägga veckor av jobb. Aja, vi får se om de kan lösa det i Skalet men så länge de inte blir minst lika bra som Intuition är så ser jag ingen anledning att fortsätta med dem. Då blir det svindyr fjärrvärme istället... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Tillbaka
Topp