Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1328468" data-attributes="member: 83225"><p>Det är inte riktigt skav utan snarare tryck. Eftersom jag ändå är 45 och har sprungit en hel del de senaste decennierna har jag lite problem med delar av mina fötter till och från. Framför allt är det en sena som sitter under den yttre fotknölen på min vänsterfot. Denna stökar lite när jag åker skidor generellt eftersom det blir lite vrid inne i en pjäxa men denna var 10 resor värre efter att korken tryckt på den. Det samma händer egentligen med hälsenorna. Även de har varit en källa till problem genom åren. Efter 5 dars åkning hade jag inflammerad känsla i hälsenorna på vägen hem, eftersom linern klämmer åt så pass hårt med sitt hårda material.</p><p></p><p>Man kan förstås säga att det bara tyder på att de sitter rejält tight. Och absolut, så är det. Men att de sitter så tight och är så hårda så att det gör ont i fötterna ingick inte riktigt i beskrivningen innan köpet.</p><p></p><p>Sen är jag kanske konstig då jag aldrig upplevt problem med löst sittande löparskor heller. För trånga skor? Absolut. Men jag har aldrig haft problem med att en sko sitter för löst. Så länge den inte ramlar av medan jag springer är det helt ok för min del. Och tydligen är det lite samma med pjäxor. Kanske var det så att mina gamla MTN lab med Intuition helt enkelt satt alldeles för löst för de flesta att kunna åka i. Jag trodde ju att man helt hade förstört dem när vi bakat dem, eftersom jag inte kunde känna att de satt åt nånstans. Men sen när jag väl prövade dem gick det utmärkt</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1328468, member: 83225"] Det är inte riktigt skav utan snarare tryck. Eftersom jag ändå är 45 och har sprungit en hel del de senaste decennierna har jag lite problem med delar av mina fötter till och från. Framför allt är det en sena som sitter under den yttre fotknölen på min vänsterfot. Denna stökar lite när jag åker skidor generellt eftersom det blir lite vrid inne i en pjäxa men denna var 10 resor värre efter att korken tryckt på den. Det samma händer egentligen med hälsenorna. Även de har varit en källa till problem genom åren. Efter 5 dars åkning hade jag inflammerad känsla i hälsenorna på vägen hem, eftersom linern klämmer åt så pass hårt med sitt hårda material. Man kan förstås säga att det bara tyder på att de sitter rejält tight. Och absolut, så är det. Men att de sitter så tight och är så hårda så att det gör ont i fötterna ingick inte riktigt i beskrivningen innan köpet. Sen är jag kanske konstig då jag aldrig upplevt problem med löst sittande löparskor heller. För trånga skor? Absolut. Men jag har aldrig haft problem med att en sko sitter för löst. Så länge den inte ramlar av medan jag springer är det helt ok för min del. Och tydligen är det lite samma med pjäxor. Kanske var det så att mina gamla MTN lab med Intuition helt enkelt satt alldeles för löst för de flesta att kunna åka i. Jag trodde ju att man helt hade förstört dem när vi bakat dem, eftersom jag inte kunde känna att de satt åt nånstans. Men sen när jag väl prövade dem gick det utmärkt [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Tillbaka
Topp