Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1331798" data-attributes="member: 83225"><p>Jaha! Säsongen har fortlöpt. Sen sist har jag egentligen bara kört i Intuition. En långhelg i Romme i slutet av januari så tänkte jag att jag iaf skulle testa Zipfiten igen så efter några timmars åkning med Intuition tog jag en liten stund där jag kunde köra på själv i Zipfiten. Förutom att det kändes som att trycka ner foten i en vettigt formgjuten träkloss så ströp de av precis allt blodflöde till tårna varpå jag tappade känseln i dem efter ett åk. Jaha, tillbaka till intuition och invänta v8. Nu har vi kört lite mer engagerat i Vemdalen och gjort lite mer insatser. Efter ett besök på några timmar där det mest seriösa förslaget var att jag efter att ha köpt en produkt som inte funkar för 5000:- skulle köpa en annan produkt från samma tillverkare för lika mycket till för att "det nog egentligen var rätt produkt från början" började jag någorlunda tröttna. Till slut provade vi iaf att ta ut en del kork runt fotknölarna vilket helt klart gjorde saker och ting bättre. Men fortfarande kvarstår ju problemet att innerskon inte kan bukta ut i en tryckt buckla i skalet utan ytterhöljet i innerskon är närmast stumt. Det kvarstår också att innerskon trycker rejält över fotryggen. Samtidigt är den ju löjligt obefintlig för den främre delen av foten. Så man sitter som ett skruvstäd över häl, vrist och några cm fram. Sen är det som att innerskon upphör. Nu när det ändå är vettigt kallt funkar ju inte det strypta blodflödet alls. Så sista insatsen var att verkstan skar bort delar av plösen i ett försök att göra den lite mjukare. Det gjorde absolut ingen som helst nytta utan gör det bara betydligt svårare att sälja dem vidare. </p><p></p><p>Absolut ska man ge butiken cred för att de anstränger sig och har försökt en jäkla massa men nu när det fortfarande inte hjälper verkar bilden mer vara att "aja, de passar inte till din fot". Jag hävdar dock att man då har fel i sitt påstående att de är mycket mer formbara än en intuition. Samma fot och samma skal. I Intuition trycker det inte och i Zipfit trycker det. Intuition är alltså mer formbar, det är ett faktum. Så kontentan, har du en fot där problemet är att du behöver få mer plats på en given punkt, framför allt över fotryggen, var jäkligt försiktig innan du skickar iväg så mycket pengar på Zipfit. Det finns stenhårda sömmar och skarvar som hamnar ovanför foten och dessa kommer inte att ge med sig. Har du problem med att din fot är för liten och glappar i den bakre delen, absolut. Då kommer du verkligen ha nytta av Zipfit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1331798, member: 83225"] Jaha! Säsongen har fortlöpt. Sen sist har jag egentligen bara kört i Intuition. En långhelg i Romme i slutet av januari så tänkte jag att jag iaf skulle testa Zipfiten igen så efter några timmars åkning med Intuition tog jag en liten stund där jag kunde köra på själv i Zipfiten. Förutom att det kändes som att trycka ner foten i en vettigt formgjuten träkloss så ströp de av precis allt blodflöde till tårna varpå jag tappade känseln i dem efter ett åk. Jaha, tillbaka till intuition och invänta v8. Nu har vi kört lite mer engagerat i Vemdalen och gjort lite mer insatser. Efter ett besök på några timmar där det mest seriösa förslaget var att jag efter att ha köpt en produkt som inte funkar för 5000:- skulle köpa en annan produkt från samma tillverkare för lika mycket till för att "det nog egentligen var rätt produkt från början" började jag någorlunda tröttna. Till slut provade vi iaf att ta ut en del kork runt fotknölarna vilket helt klart gjorde saker och ting bättre. Men fortfarande kvarstår ju problemet att innerskon inte kan bukta ut i en tryckt buckla i skalet utan ytterhöljet i innerskon är närmast stumt. Det kvarstår också att innerskon trycker rejält över fotryggen. Samtidigt är den ju löjligt obefintlig för den främre delen av foten. Så man sitter som ett skruvstäd över häl, vrist och några cm fram. Sen är det som att innerskon upphör. Nu när det ändå är vettigt kallt funkar ju inte det strypta blodflödet alls. Så sista insatsen var att verkstan skar bort delar av plösen i ett försök att göra den lite mjukare. Det gjorde absolut ingen som helst nytta utan gör det bara betydligt svårare att sälja dem vidare. Absolut ska man ge butiken cred för att de anstränger sig och har försökt en jäkla massa men nu när det fortfarande inte hjälper verkar bilden mer vara att "aja, de passar inte till din fot". Jag hävdar dock att man då har fel i sitt påstående att de är mycket mer formbara än en intuition. Samma fot och samma skal. I Intuition trycker det inte och i Zipfit trycker det. Intuition är alltså mer formbar, det är ett faktum. Så kontentan, har du en fot där problemet är att du behöver få mer plats på en given punkt, framför allt över fotryggen, var jäkligt försiktig innan du skickar iväg så mycket pengar på Zipfit. Det finns stenhårda sömmar och skarvar som hamnar ovanför foten och dessa kommer inte att ge med sig. Har du problem med att din fot är för liten och glappar i den bakre delen, absolut. Då kommer du verkligen ha nytta av Zipfit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Tillbaka
Topp