Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fabianSvensson" data-source="post: 1331816" data-attributes="member: 146777"><p>Helt klart att Zipfit är större/ tar mer volym än intuitiion. Så har man väldigt tighta skal kan det nog blir problem med de. Sen är linern själv styv, dvs den fyller inte ut skalet på samma sätt som en mjukare liner. Säkert därifrån dina problem kommer. Inte att jag har nåt mer ide hur man kan lösa det utan att känna med dig..</p><p>Man ska nog vara försiktigt och noggrann när man provar de. Är det tryckpunkter efter att man värmt och masserat bort kork är det nog fel liner helt enkelt.</p><p>Själv är jag fortfarande mer än nöjd. Varit och åkt i två veckor nu. Kalt. Alla andra i gruppen hade alla möjliga pjäxöverdrag eller värmestrumpor osv. Jag hade varma fötter och satt fast utan nåt annat. Man kan åka hela dagen med samma inställning på pjäxorna. Även om man är och turar några timmar. Med intuition fick jag alltid spänna åt mer på EM eller efter att ha gått en bit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fabianSvensson, post: 1331816, member: 146777"] Helt klart att Zipfit är större/ tar mer volym än intuitiion. Så har man väldigt tighta skal kan det nog blir problem med de. Sen är linern själv styv, dvs den fyller inte ut skalet på samma sätt som en mjukare liner. Säkert därifrån dina problem kommer. Inte att jag har nåt mer ide hur man kan lösa det utan att känna med dig.. Man ska nog vara försiktigt och noggrann när man provar de. Är det tryckpunkter efter att man värmt och masserat bort kork är det nog fel liner helt enkelt. Själv är jag fortfarande mer än nöjd. Varit och åkt i två veckor nu. Kalt. Alla andra i gruppen hade alla möjliga pjäxöverdrag eller värmestrumpor osv. Jag hade varma fötter och satt fast utan nåt annat. Man kan åka hela dagen med samma inställning på pjäxorna. Även om man är och turar några timmar. Med intuition fick jag alltid spänna åt mer på EM eller efter att ha gått en bit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Intuition eller zipfit?
Tillbaka
Topp