Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
IPRED skämt eller inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ST90" data-source="post: 533023" data-attributes="member: 49616"><p>Nej jag vet, har för mig att det var i april 2006, som resten av EU-länderna körde igång detta helvetesprojekt. De ligger steget före och samarbetar rejält med alla ISP:s på ett sätt som vi inte gör i Sverige idag (men det är väl dit "vi" strävar). </p><p></p><p>Sen på tal om lagen, att företag får göra "intrång" i privatpersoners datorer strider dessutom mot tidigare lagar, är det här någon superlag som innebär att Sony kan ta sig in i min dator ostraffat? Borde man inte kunna "stämma tillbaka" för olaga intrång eller liknande? </p><p></p><p>Att skämtet hade funkat, i vilken aspekt menar du då? Klart att det hade fått folk att ladda ner mindre till en början, det säger ju sig själv, tills de fick reda på att det var ett skämt. Alltså hade alla pengar de satsat i projektet varit slöseri, eller? Finns det någon vinkel där som jag helt och håller missar?</p><p></p><p>Jag vill inte påstå att jag är jätteinsatt i hela debatten, så jag ställer en öppen fråga till någon med bättre kunskaper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ST90, post: 533023, member: 49616"] Nej jag vet, har för mig att det var i april 2006, som resten av EU-länderna körde igång detta helvetesprojekt. De ligger steget före och samarbetar rejält med alla ISP:s på ett sätt som vi inte gör i Sverige idag (men det är väl dit "vi" strävar). Sen på tal om lagen, att företag får göra "intrång" i privatpersoners datorer strider dessutom mot tidigare lagar, är det här någon superlag som innebär att Sony kan ta sig in i min dator ostraffat? Borde man inte kunna "stämma tillbaka" för olaga intrång eller liknande? Att skämtet hade funkat, i vilken aspekt menar du då? Klart att det hade fått folk att ladda ner mindre till en början, det säger ju sig själv, tills de fick reda på att det var ett skämt. Alltså hade alla pengar de satsat i projektet varit slöseri, eller? Finns det någon vinkel där som jag helt och håller missar? Jag vill inte påstå att jag är jätteinsatt i hela debatten, så jag ställer en öppen fråga till någon med bättre kunskaper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
IPRED skämt eller inte?
Tillbaka
Topp