Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
IPRED skämt eller inte?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="J-rockner" data-source="post: 533039" data-attributes="member: 74169"><p>För att fylla i Thesebs inlägg så vill jag bara säga att sveriges "IPRED" kommer bli snäppet värre än resten av EU,s IPRED program. Vilkets känns ännu roligare för sveriges amatör tankare. Hehe </p><p></p><p>Det är lite kul om denna hysteri som pågår nu och kommer säkert pågå någon vecka framöver. Känns som dom flesta går omkring och tror dom ska dö. Nä skämt åsido så kommer nog denna "rädsla" dras undan efter ett tag.</p><p></p><p>Skämt eller inte skämt så skulle det nog ha funkat till vis del i skrämmsel taktik men folk skulle ju i och med tidens gång komma i fas med det hela och sluta bry sig. Kolla bara FRA. Nu har mina FRA hatar vänner iaf slutat tänka på det. Dom brydde sig skitmycket förr. Men inte nu mer! Larvigt att ens bry sig! Sen om nu detta skulle vara ett skämt så tycker jag väldigt synd om den/dem som skrev den 390 sidiga rapporten om IPRED i ren byråkrati svenska. Jäklar vad nöjd hon/han skulle vara nu isåfall. <a href="http://www.regeringen.se/sb/d/10024/a/113181" target="_blank">http://www.regeringen.se/sb/d/10024/a/113181</a> där kan du tanka ner hela ipred lagen gratis.</p><p></p><p>"det ska inte ens finnas en möjlighet att åklagaren ska gå med på mediebolagen ska få tillgång till identiteten bakom IP nummret som de loggat. eftersom bevisen de har helt UPPENBART kommer från innan 1 april och lagen inte ska fungera retroaktivt förstår jag verkligen inte vad de tänker med när de skickar in anmälan.."</p><p></p><p>Men Claaes. Jag ser inga problem igenom det. Klart dom borde få ha koll på dom som är djupa fildelare. Eftersom dom redan bryter mot lagen genom att fildela. Polisen fick ju lämna ut info om den som tankat av mediaproducenten redan innan IPRED lagen. Och då tar ju Mediaproducenten ut sin ilska direkt på den som tankat av deras upphosvrättiga grejer. Bevisen fanns ju hos polisen redan så.</p><p></p><p>Men som tur är så finns det saker som skyddar en ip och grejer. Men för glada nedladdnings amatörer som tankar 2 filmer i veckan är det lungt. =)</p><p></p><p>EDIT finns nog lite fel i min text event men jag är inte mer än mänsklig så whatever!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="J-rockner, post: 533039, member: 74169"] För att fylla i Thesebs inlägg så vill jag bara säga att sveriges "IPRED" kommer bli snäppet värre än resten av EU,s IPRED program. Vilkets känns ännu roligare för sveriges amatör tankare. Hehe Det är lite kul om denna hysteri som pågår nu och kommer säkert pågå någon vecka framöver. Känns som dom flesta går omkring och tror dom ska dö. Nä skämt åsido så kommer nog denna "rädsla" dras undan efter ett tag. Skämt eller inte skämt så skulle det nog ha funkat till vis del i skrämmsel taktik men folk skulle ju i och med tidens gång komma i fas med det hela och sluta bry sig. Kolla bara FRA. Nu har mina FRA hatar vänner iaf slutat tänka på det. Dom brydde sig skitmycket förr. Men inte nu mer! Larvigt att ens bry sig! Sen om nu detta skulle vara ett skämt så tycker jag väldigt synd om den/dem som skrev den 390 sidiga rapporten om IPRED i ren byråkrati svenska. Jäklar vad nöjd hon/han skulle vara nu isåfall. [URL]http://www.regeringen.se/sb/d/10024/a/113181[/URL] där kan du tanka ner hela ipred lagen gratis. "det ska inte ens finnas en möjlighet att åklagaren ska gå med på mediebolagen ska få tillgång till identiteten bakom IP nummret som de loggat. eftersom bevisen de har helt UPPENBART kommer från innan 1 april och lagen inte ska fungera retroaktivt förstår jag verkligen inte vad de tänker med när de skickar in anmälan.." Men Claaes. Jag ser inga problem igenom det. Klart dom borde få ha koll på dom som är djupa fildelare. Eftersom dom redan bryter mot lagen genom att fildela. Polisen fick ju lämna ut info om den som tankat av mediaproducenten redan innan IPRED lagen. Och då tar ju Mediaproducenten ut sin ilska direkt på den som tankat av deras upphosvrättiga grejer. Bevisen fanns ju hos polisen redan så. Men som tur är så finns det saker som skyddar en ip och grejer. Men för glada nedladdnings amatörer som tankar 2 filmer i veckan är det lungt. =) EDIT finns nog lite fel i min text event men jag är inte mer än mänsklig så whatever! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
IPRED skämt eller inte?
Tillbaka
Topp