Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Iran Banan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="saffo" data-source="post: 141794" data-attributes="member: 45368"><p>Jag vet inte riktigt vad du är ute efter så det är lite svårt att svara. Något att rekommendera förutom Shemshak-Dizin-Tochal-Abali som alla ligger i Elbrusbergen och om du inte heller är intresserad av Kuhrang i Zagros är SABALAN. Sabalan är Irans tredje högsta berg på 4800 m och ligger i Nordöstra Iran nära staden Ardebil där man talar turkiska. Berget har både glaciärer och en sjö på toppen det finns oxå varma källor i området. Jag vet att Sabalan är en populär hiking ort på sommrarna men jag har ingen personlig erfarenhet om hur skidåknigen är där förutom att det finns en skidanläggning där som heter ALVARES. Snöförhållandena i Sabalan är i alla fall mycket bra under en längre säsong än på andra ställen i Iran.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="saffo, post: 141794, member: 45368"] Jag vet inte riktigt vad du är ute efter så det är lite svårt att svara. Något att rekommendera förutom Shemshak-Dizin-Tochal-Abali som alla ligger i Elbrusbergen och om du inte heller är intresserad av Kuhrang i Zagros är SABALAN. Sabalan är Irans tredje högsta berg på 4800 m och ligger i Nordöstra Iran nära staden Ardebil där man talar turkiska. Berget har både glaciärer och en sjö på toppen det finns oxå varma källor i området. Jag vet att Sabalan är en populär hiking ort på sommrarna men jag har ingen personlig erfarenhet om hur skidåknigen är där förutom att det finns en skidanläggning där som heter ALVARES. Snöförhållandena i Sabalan är i alla fall mycket bra under en längre säsong än på andra ställen i Iran. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Iran Banan
Tillbaka
Topp