Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Iran
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bornizz" data-source="post: 370850" data-attributes="member: 77570"><p>Jag har vart i Iran och jag har åkt skidor i detta land, jag är själv persisk dvs.</p><p>Det finns många berg i Iran man kan åka skidor på, finns några stora och väldigt många små backar, dvs sunnerstabacken x2 storlek.</p><p></p><p>I vintras var jag i skidbacken Dizin med min far och min kusin, cirka 2.5 timme resa dit dock på kvällen, resa på kvällen rekomenderas inte anledningen är att det är sjukt mycket trafik och vägarna är inte välbehållna... men runt 2 tiden så slipper man trafiken och är framme i god tid. När vi var i Iran så var vädret i dizin cirka -20 grader på kvällarna, när det var dags att åka skidor var det sommar och sol kändes det som. När vi var i backarna träffade vi på allt ifrån Svenskar till Fransmänn som inte hade snö i sina backar och deras åsikt var att persiska backarna var mycket bättre, bra pistad bättre miljö, osv. det bästa var verkligen mijlön, vackert! helt klart, inga måln eller något.. PERFEKT skidväder, när vi är påväg hem så ser vi på ett rökmåln över tehran.</p><p></p><p>Men om du ska till Iran att åka skidor, dizin är en självklar rekomendation! fast varnar dig för fartdårar som kör 110 i kurvor i motsatt trafik. Eventuella frågor kan du altid pma mig.. =)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bornizz, post: 370850, member: 77570"] Jag har vart i Iran och jag har åkt skidor i detta land, jag är själv persisk dvs. Det finns många berg i Iran man kan åka skidor på, finns några stora och väldigt många små backar, dvs sunnerstabacken x2 storlek. I vintras var jag i skidbacken Dizin med min far och min kusin, cirka 2.5 timme resa dit dock på kvällen, resa på kvällen rekomenderas inte anledningen är att det är sjukt mycket trafik och vägarna är inte välbehållna... men runt 2 tiden så slipper man trafiken och är framme i god tid. När vi var i Iran så var vädret i dizin cirka -20 grader på kvällarna, när det var dags att åka skidor var det sommar och sol kändes det som. När vi var i backarna träffade vi på allt ifrån Svenskar till Fransmänn som inte hade snö i sina backar och deras åsikt var att persiska backarna var mycket bättre, bra pistad bättre miljö, osv. det bästa var verkligen mijlön, vackert! helt klart, inga måln eller något.. PERFEKT skidväder, när vi är påväg hem så ser vi på ett rökmåln över tehran. Men om du ska till Iran att åka skidor, dizin är en självklar rekomendation! fast varnar dig för fartdårar som kör 110 i kurvor i motsatt trafik. Eventuella frågor kan du altid pma mig.. =) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Iran
Tillbaka
Topp