Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Ischgl '07?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pehrlow" data-source="post: 184554" data-attributes="member: 35939"><p>Direkt ska nämnas att jag endast har gjort en säsong, och den i Ischgl, så jag har därför ingen annan ort att jämföra med när det gäller t.ex. svårighetsgraden att hitta boende.</p><p></p><p>Åker ni ner tidigt på säsongen borde det inte vara några problem att hitta ett boende, åtminstone inte för ett tag. Det kan däremot vara svårare att hitta boende direkt som räcker hela säsongen ut, detta pga att det runt jul, sportlovsveckor och liknande kan vara fullbokat på många ställen långt i förväg. Priserna för ett billigt boende i Ischgl ligger runt 25-30€ per natt och person, men då är också standarden högre än i de flesta andra orter (det vet jag trots att jag bara har säsongat i Ischgl). Man kan hitta billigare boenden också men de är självklart mer sällsynta och kan ligga i någon grannby. Turistinformationen är ett bra ställe att utgå ifrån när ni ska leta boende, men lite inte bara på deras information, det är ofta det inte stämmer.</p><p></p><p>Ett tips, även om ni inte hade tänkt jobba, är att ändå ta ett jobb direkt när ni kommer ner. Detta pga att ni då får liftkortet för ca 200€ istället för ca 600€ för hela säsongen. När ni sen har köpt det är det ju bara att säga upp sig.</p><p></p><p>Känner att det är svårt att ge nogra konkreta svar och tips utan konkreta frågor. Ställ gärna såna så ska jag svara på dem utefter vad jag kan.</p><p></p><p> / Patrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pehrlow, post: 184554, member: 35939"] Direkt ska nämnas att jag endast har gjort en säsong, och den i Ischgl, så jag har därför ingen annan ort att jämföra med när det gäller t.ex. svårighetsgraden att hitta boende. Åker ni ner tidigt på säsongen borde det inte vara några problem att hitta ett boende, åtminstone inte för ett tag. Det kan däremot vara svårare att hitta boende direkt som räcker hela säsongen ut, detta pga att det runt jul, sportlovsveckor och liknande kan vara fullbokat på många ställen långt i förväg. Priserna för ett billigt boende i Ischgl ligger runt 25-30€ per natt och person, men då är också standarden högre än i de flesta andra orter (det vet jag trots att jag bara har säsongat i Ischgl). Man kan hitta billigare boenden också men de är självklart mer sällsynta och kan ligga i någon grannby. Turistinformationen är ett bra ställe att utgå ifrån när ni ska leta boende, men lite inte bara på deras information, det är ofta det inte stämmer. Ett tips, även om ni inte hade tänkt jobba, är att ändå ta ett jobb direkt när ni kommer ner. Detta pga att ni då får liftkortet för ca 200€ istället för ca 600€ för hela säsongen. När ni sen har köpt det är det ju bara att säga upp sig. Känner att det är svårt att ge nogra konkreta svar och tips utan konkreta frågor. Ställ gärna såna så ska jag svara på dem utefter vad jag kan. / Patrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Ischgl '07?
Tillbaka
Topp