Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Ischgl '07?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pehrlow" data-source="post: 189828" data-attributes="member: 35939"><p>Den stora (och då menar jag verkligen stooora) skillnaden mellan St Anton och Ischgl är koncentrationen av säsongsarbetande svenskar och svenskor, vilket verkar bli fallet även kommande vinter. Senaste säsongen hörde jag obekräftade uppgifter om att det var 300-500 svenskar i St Anton, medans jag i Ischgl räknade det till drygt 20 nordbor sammanlagt, varav 12 (tror jag) var svenskfödda (1 hade blivit norska på senare år).</p><p>Vad gäller den nämnda puderhetsen så är den således betydligt större i St Anton än i Ischgl. De turistande tyskarna som kommer till Ischgl åker i stort sett bara upp det puder som finns precis bredvid pisten.</p><p></p><p>Om man ska se det ur ett rent socialt perspektiv så är det givetvis en smaksak om man vill ha mycket landsmän runt sig och kunna använda sig av sitt modersmål allt som oftast, eller om man nöjer sig med att göra det lite då och då.</p><p></p><p> / Patrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pehrlow, post: 189828, member: 35939"] Den stora (och då menar jag verkligen stooora) skillnaden mellan St Anton och Ischgl är koncentrationen av säsongsarbetande svenskar och svenskor, vilket verkar bli fallet även kommande vinter. Senaste säsongen hörde jag obekräftade uppgifter om att det var 300-500 svenskar i St Anton, medans jag i Ischgl räknade det till drygt 20 nordbor sammanlagt, varav 12 (tror jag) var svenskfödda (1 hade blivit norska på senare år). Vad gäller den nämnda puderhetsen så är den således betydligt större i St Anton än i Ischgl. De turistande tyskarna som kommer till Ischgl åker i stort sett bara upp det puder som finns precis bredvid pisten. Om man ska se det ur ett rent socialt perspektiv så är det givetvis en smaksak om man vill ha mycket landsmän runt sig och kunna använda sig av sitt modersmål allt som oftast, eller om man nöjer sig med att göra det lite då och då. / Patrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Skibumkompisar
Ischgl '07?
Tillbaka
Topp