Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ischgl den 8/3
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="joni1" data-source="post: 418360" data-attributes="member: 79699"><p>Käka i backen... håll dig borta från idalp, pardatchgrat, paznauer taya. Vansinnigt dyrt och inte speciellt bra käk. Käka gör du bäst på den schweiziska sidan, dock inte på alp trida, där är samma situation som på idalp o co. Du kan käka riktigt bra nere i Samnaun för hyggliga pengar. Även Alp Bella har en liten men trevlig alp stuga som serverar en galet god "halv kyckling". Måhända kostar den 9,50€ men i mitt tycke är den värd varenda kr(€)!</p><p></p><p>Åkning i form av puder finns det bra med på den schweiziska sidan. Runt om Alp Bella och Alp Trida finns det gott om det. Såhär års är det dock stighudar och en liten hajk som gäller om du vill ha orört(just det du åker ju bräda... aja du får väl knalla med skor då). </p><p>Om du åker från Greitspitz mot Höllenkar har du ett par riktigt trevliga nerfarter. En del fin puderåkning med om det precis har dumpat. Höllenkardalen är rätt trevlig, tycker dock liften är lite för lång för att det ska vara värt att glida där mer än en gång. </p><p>Pallinkopf erbjuder ett par ganska trevliga svarta pister, kan vara väldigt uppåkta efter lunch och är kanske inte världens längsta backar.</p><p>Det är väl ett axplock av många trevliga åk i området...</p><p></p><p>Barer, utgång osv... Kuhstall är bra som fasen(förutsatt att du står ut med dj ötzi, jag gör det med nöd och näppe men å andra sidan är det ungefär vad som erbjuds i byn). Fuchsloch(stavning?) är också trevlans. Hotel Post har en ganska trevlig nattklubb för den som tycker det är skoj. Fire and Ice är bra(varierande, kan vara världens ös till totalt stendött, kika in och se ifall det verkar vara något ös innan ni går in).</p><p>HÅLL ER BORTA FRÅN PACHA!!!!! vansinnigt tråkigt och kass ställe!!</p><p></p><p>Ska ni hyra grejor? vet inte, framgår inte så jag reckommenderar intersport mathoy. Mitt i byn eller vid pardatchgrat banan spelar ingen roll. Lika bra bägge två. STAR är bra också, lite mer freestyle där, även ägt av intersport så det är ungefär samma. Som sagt, lite mer puder, jibb osv över STAR.</p><p></p><p>MAT.. BILLA!! helt klart bäst utbud och bäst pris. Däremot är inte SPAR att förakta, lite mindre och oftast mycket mindre folk. Brukar gå hit eftersom alla turister hänger på BILLA. Otroligt irriterande att stå i kö! Nah und Frisch ska ni hålla er borta ifrån. Dyrt och dåligt utbud. Endast i nödfall!</p><p></p><p>hmmm ja, önskas mer information får du ta och skriva en rad i mail eller skicka ett msg i gb :3.</p><p></p><p>Hoppas ni får det trevligt!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="joni1, post: 418360, member: 79699"] Käka i backen... håll dig borta från idalp, pardatchgrat, paznauer taya. Vansinnigt dyrt och inte speciellt bra käk. Käka gör du bäst på den schweiziska sidan, dock inte på alp trida, där är samma situation som på idalp o co. Du kan käka riktigt bra nere i Samnaun för hyggliga pengar. Även Alp Bella har en liten men trevlig alp stuga som serverar en galet god "halv kyckling". Måhända kostar den 9,50€ men i mitt tycke är den värd varenda kr(€)! Åkning i form av puder finns det bra med på den schweiziska sidan. Runt om Alp Bella och Alp Trida finns det gott om det. Såhär års är det dock stighudar och en liten hajk som gäller om du vill ha orört(just det du åker ju bräda... aja du får väl knalla med skor då). Om du åker från Greitspitz mot Höllenkar har du ett par riktigt trevliga nerfarter. En del fin puderåkning med om det precis har dumpat. Höllenkardalen är rätt trevlig, tycker dock liften är lite för lång för att det ska vara värt att glida där mer än en gång. Pallinkopf erbjuder ett par ganska trevliga svarta pister, kan vara väldigt uppåkta efter lunch och är kanske inte världens längsta backar. Det är väl ett axplock av många trevliga åk i området... Barer, utgång osv... Kuhstall är bra som fasen(förutsatt att du står ut med dj ötzi, jag gör det med nöd och näppe men å andra sidan är det ungefär vad som erbjuds i byn). Fuchsloch(stavning?) är också trevlans. Hotel Post har en ganska trevlig nattklubb för den som tycker det är skoj. Fire and Ice är bra(varierande, kan vara världens ös till totalt stendött, kika in och se ifall det verkar vara något ös innan ni går in). HÅLL ER BORTA FRÅN PACHA!!!!! vansinnigt tråkigt och kass ställe!! Ska ni hyra grejor? vet inte, framgår inte så jag reckommenderar intersport mathoy. Mitt i byn eller vid pardatchgrat banan spelar ingen roll. Lika bra bägge två. STAR är bra också, lite mer freestyle där, även ägt av intersport så det är ungefär samma. Som sagt, lite mer puder, jibb osv över STAR. MAT.. BILLA!! helt klart bäst utbud och bäst pris. Däremot är inte SPAR att förakta, lite mindre och oftast mycket mindre folk. Brukar gå hit eftersom alla turister hänger på BILLA. Otroligt irriterande att stå i kö! Nah und Frisch ska ni hålla er borta ifrån. Dyrt och dåligt utbud. Endast i nödfall! hmmm ja, önskas mer information får du ta och skriva en rad i mail eller skicka ett msg i gb :3. Hoppas ni får det trevligt! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Ischgl den 8/3
Tillbaka
Topp